Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSiInstaller flimrar förbi ?


Don Tomas

Rekommendera Poster

Hej.

Info:

WinXPproSvSP1, MS Office Pro med Frontpage.

 

Varje gång jag startar Word eller Excel tex så ploppar installationsprogrammet upp i ca två-tre sekunder.

Varför ?

Jag har studerat Anp's tidigare inlägg, men i min Loggbok/program så står det bara 'Product: Microsoft Office XP Professional with FrontPage -- Configuration completed successfully.'

inga konstiga nummer man kan vända och vrida på.

 

Någon ide ?

 

/TN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort en "minimal" Officeinstallation, så installern söker efter Officeskivan i cdläsaren varenda gång du startar, för att kolla om du har "resten" till hands om det skulle behövas ? Cdaccess brukar vara rätt seg, så det skulle kunna förklara saken, en ren gissning förstås ;)

 

[inlägget ändrat 2002-10-13 18:32:01 av Blekis ®]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Don Tomaso,

 

Det är tyvärr inget unikt problem, i synnerher inte efter SP-uppdatering för Windows eller Office.

 

Windows Installer har troligtvis inte lyckats skriva till "sin" mapp vid installation av uppdatering utan pekaren ligger kvar till temp-mappen.

 

Jag har haft problemet själv och fick bort det när jag plockade fram Office-CD:n och installerade / tog bort litet "godis".

 

Pröva!

 

Du kan även se om följande artikel kan vara dig behjälplig:

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q265194

 

Mvh

Dennis

Besök Sveriges ledande oberoende webbplats om MS Excel: http://www.xldennis.com

 

[inlägget ändrat 2002-10-13 19:13:26 av XL-Dennis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Också Fixat!

 

Jag avinstallerade hela officepaketet, och installerade allt igen. Det vart tyst på MsiInstaller och alla inställningar var kvar.

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...