Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar ej access fil


snö

Rekommendera Poster

Jag har fått min hemsida att fungera i "Personal Web Server" men när jag lägger upp den på www.brinkster.com fungerar den inte. Den hittar in access filen.Hur går man tillväga för att den ska hitta access filen? Finn det nåt annat ställe på internet där man lägga upp asp sidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog skicka med lite kodexempel om du ska få hjälp. Men kort sagt gäller det att du har samma sökväg till filen både lokalt som på webbhotellet. Om du inte redan använder den så rekommenderar jag att du använder dig av server.mappath()

 

Det finns mängder av webbhotell du kan använda. Kolla http://wh.datormagazin.se till exempel

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser informationen hos brinkster så ser du att det är bara en katalog du kan lägga din databas i.

 

Använd sedan lämpligtvis server.mappath för att få hela sökvägen till den, eller vad nu brinkster rekommenderar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här har jag skrivit sökvägen

till access filen som ligger i mappen sidor.Jag har sett att det är ett annat ställe på brinkster man ska ha access filen. Men det hjälper inte att jag byter sökväg. Blir ändå fel.

 

 

<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>

 

Sub Session_OnStart

 

Session("andradata") = "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("sidor/andra.mdb")

 

End Sub

</SCRIPT>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste:

1. lägga filen i den mappen dom säger att den ska ligga i

2. använda den sökvägen i din connectionstring

 

Står det ingenting på Brinkster om hur du ska ansluta till databasen?

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på vad som är galet. Jag har en fil som heter "global.asax".Den fungerar ej på brinkster. Hur kan man ersätta den filen? Finns det något annat ställe man kan få gratis utrymme plus att man kan använda "global.asax"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel av mig det är "global.asa" inte asax.

 

Går den att ersätta eller finns det nåt gtatis ställe som godkänner global.asa filer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ju inte använda den m du bara har den för att sätta en sessionvariabel med din connectionstring. Det är ju bara att skriva ut din connection på de sidor som behöver den istället.

 

Jag kan inga gratisställen, men det kanske nån annan gör. Betalar man ingenting kan man inte räkna med att få allt.

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...