Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AMD TB 1,2 ghz Temperatur?


Eminos

Rekommendera Poster

Ja, nu har jag fått hem min nya fina fläkt och min nya fina fläktarm...;)

 

Jag installerade hela kalaset och det fungerade bra, tystARE blev det ju...Men tyvärr så upptäckte jag hur mycket HD o nätagregat låter egentligen...(får nog isolera lådan nån gång oxå)...;)

 

Nu till problemet och frågan...tepmeraturen på CPU gick ju som väntat upp en aning...förrut låg Idle på ca 55 grader...nu ligger idle på ca 65-67 grader...Max Load har jag inte testat ännu, men gissningsvis så ligger den runt 72-75 (kanske mer?)...Hur mycket tål min prolle egentligen, kan jag köra den på så hög temperatur...??...Dessa siffror är tyvärr oxå med öppen låda...

 

Jag vet att den lever ett kortare liv så här, men det bryr jag mej mindre om...klarar den 1 år till så är det lungt...;)

 

Tacksam för kvickt svar...

 

/Eminos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha...jag vred fläkten så fläktens mitt inte var direkt ovanför flänsen/CPU...Och gissa vad...jo från 67 Idle till...låt mej se...nu ligger han på 59 grader...helt otroligt...kanske kan få ner den någon grad till om jag testar lite...;)

 

Men min fråga återstår...vilka temperaturer klarar min prolle av?

 

/Eminos

 

[inlägget ändrat 2002-10-08 18:58:30 av Eminos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har en AMD Atlhon 1,4Ghz, ligger på idle kring 48-49 Grader Celsius, full load, inte många mer grader... så jag tycker att 59 låter rätt mycket?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jo...jag frågade vad den klarar av, inte hur mycket som är normalt...;)

 

Nu har jag fixat så tempen ligger bra under vad jag hade innan, så det är fixat, datorns hörs knappat när den är i standby...;) Vilket betyder att nästan bara HDn hörs, får väl fixa det oxå någon gång...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok en gissning:

 

Jag har för mig att jag läst i en tidigare tråd här på Eforum att en TB skulle klara 90 grader. (inte 100% säker på det) Givetvis under kortare stunder.

 

Livslängden minskar väl i proportion till den genomsnittliga arbetstemperaturen. Typ... ;)

 

 

 

Hej på dig förresten Emin. Long time no see! Inte ofta man "ser dig" på Eforum nuförtiden...

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ok...låter bra det...men egentligen är saken redan löst, jag ville bara veta vad den klarar av, ingen fara just nu dock...;)

 

Nä, farsan har begränsat min internet räkning efter några 1000-lappar för många...;( Så nu spar jag lite, är inte inne på nätet om jag inte Måste...;) ...Och dig ser man inte på ICQ längre, har du gått över till MSN lr nåt?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, farsan har begränsat min internet räkning efter några 1000-lappar för många...;(
Rätt åt dig din j-a bosniska slösare ;)

 

Och dig ser man inte på ICQ längre, har du gått över till MSN lr nåt?
Precis, ICQ strulade en kväll så jag övergav den för gott (=kort stubin) och skaffade MSN istället :) O så gick "alla" andra över också, så jag blev fast (men saknar alla fiffiga funktioner i ICQ :()

 

MSN: ticoroman @ msn.com ;)

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

[inlägget ändrat 2002-10-08 22:55:47 av TicoRoman (Almir)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...