Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dryga j*vla hemförsäljare!


brorsan

Rekommendera Poster

Kan dom sluta störa mig när jag håller på med annat! Inte vill dom dra heller utan man måste smälla igen dörren för att dom ska fatta nåt. Dom är lika dryga som hyregästförenings-sekten...

Betyder inte skylten med "Bettleri och hemförsäljning undanbedes" nånting??

*grrrrr*

____________________

.:brorsan:.

http://brorsan.mine.nu

 

[inlägget ändrat 2002-10-07 20:27:15 av brorsan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du dörröga eller kameraövervakning kan du ju låta bli att överhuvudtaget öppna.

 

Värre är det med telefonförsäljare. De är ju omöjliga att värja sig mot. De har ju alltid dolda nummer så nummerpresentatören är inte till någon hjälp eller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Har en kompis som inte svarar när det är dolt nummer...

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en kompis som inte svarar när det är dolt nummer...

 

Hmmm... Det är ju alltid en utväg men risken är stor att man förr eller senare missar ett samtal som man vill ha.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder sällan dörrögat... Telefonförsäljare har jag klarat mig från, förrutom hyresgäst-sekten som ringde när jag var nyinflyttad och ville "tillhandahålla sina tjänster" som "är ett måste som hyresgäst" osv...

____________________

.:brorsan:.

http://brorsan.mine.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp,

Här kommer ett kanonråd från en kraftigt ansatt. - Det här verkar ju vara kanon, jag har inga pengar, kraftiga skulder, men det här måste jag ha... Jag lovar, dom drar som en löning...

Danne

Det du behöver när du behöver det......

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Kör den otippade varianten... gå ut i porten med honom, stäng dörren och fråga om han ska med och bada. Han lär ju bli _lite_ paff i alla fall! :)

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg med lite ljummen mjuk röst att sängen är runt hörnet

Om försäljaren då med en ännu gayigare röst svarar: "Javisst, din stygga pojk, låt oss gå o checka sängen"? Hemska tanke... :)

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här verkar ju vara kanon, jag har inga pengar, kraftiga skulder, men det här måste jag ha...

Den var bra.. :)

Den ska jag försöka komma ihåg nästa gång...

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmäl dig hos NIX-telefon. Ett spärregister som skall göra att du slipper de flesta telefonförsäljarna (förutom "etablerade kontakter" och de oseriösa). Vi hade jobbiga säljare som ringde minst en gång i veckan förut.

 

1 år efter det att vi anmälde oss har nu försäljarsamtalen nästan helt ebbat ut.

 

http://www.nix.nu/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp - som polaren som ringer från sjukhuset och glatt rapporterar om att ett flickebarn på 3.6 kg som ligger och sov med den uttröttade nyblivna mamman.

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmäl dig hos NIX-telefon

 

Jag kan dock av egen erfarenhet säga att Tele2 inte bryr sig om det. :((

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Det är fler "telebolag" som inte bryr sig om NIX till exempel OptimalTelecom,hade senast ett samtal från dem igår trots att jag anmält mig till NIX.

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det nog snarare ett telemarketingföretag som har ringt dig på uppdrag av Optimal. Jag har en stark känsla av att dom stora telemarketingföretagen som t ex BITE inte bryr sig ett dugg om några NIX-listor.

-------------------------------

Haren

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likadant kan det väl vara om man en gång har varit kund hos dem. Då har de redan ens nummer i sitt register och behöver då inte koll aupp det någon annanstans. Eller ska NIX även begränsa dessa påhälsningar i luren?

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står i NIX regler att om man har haft någon slags avtalsrelation med en kund så har man rätt att ringa dem upp till 1 år efter denna relation har upphört. T.ex. har du prenumererat på en tidning så har de rätt att ringa dig en tid efter det att den upphört för att ge dig ett nytt erbjudande.

Jag har anmält mig till NIX och det har fungerat väldigt bra. Några samtal har jag fått och då har jag sagt att jag anmält mig till NIX och undrar varför de ringer ändå.

Det vanligaste svaret har varit att det kostar för företaget att söka i NIX registeret och att det då blir för dyrt. Då har jag vänligt men bestämt sagt att det blir ganska dyrt för företaget att ringa mig eftersom jag då aldrig tänker göra några affärer med dem.

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...