Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Service pack 3 win 2000?!


MCS

Rekommendera Poster

Jag har uppdaterat några av våra win-2000 datorer till servicepack 3, det är nån inställning av dumpning av minne som är tillagt (vad jag förstår gäller det dumpning av minnet av vad för fel som uppstått, eller??) på en av datorerna installerades det helt ok men kort efteråt kommer en blå ruta upp som säger att dumpning av minne skett och inget mer...man måste stänga av på strömbrytaren...och så startar man om igen...(såg att det fanns en inställning under system där man kan sätta den på "inget" är det bättre eller?

 

en annan av datorerna har totalhavererat, först kom denna bild om dumpning av minne upp och sen ytterligare text på blå bakgrund om att kolla om det finns virus i datorn eller att man ska avinstallera nya hårddiskar o styrenheter och sen starta om igen, grejen är ju att det går ju inte att starta den, den stannar vid windows bilden går halva vägen sen kommer samma text upp igen...är det hårddisken som är sönder tro? jag har med hjälp av boot-disketter kört en scandisk som säger att den hittade ett eller flera fel men inte vad eller var...vad gör man? har trots virusscanningar tidigare inte upptäckt nåt virus på den datorn och inga nya grejer har installerats så...är det nån som har nån bra teori om vad det kan vara?

 

tacksam för svar /M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lycka till med SP3 :)

 

Har testat den men har aldrig haft så många BSD, men tillbaka i SP2 så är dom borta igen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...