Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pianomusik


Thomas Tydal

Rekommendera Poster

Thomas Tydal

När man skriver musik är en av de svårare sakerna (i alla fall för mig) att veta om det man spelar redan har spelats in av någon annan eller om det verkligen är en egen komposition man har fått till. Man hör ju så mycket musik och blir influerad av båda det ena och det andra att man inte vet vad som kommer utifrån och vad som kommer inifrån.

 

När jag satt och slöspelade lite på pianot idag så dök ett inte alls så tokigt stycke upp, och då ställer man sig ju frågan: Är det här något jag har kommit på eller har jag hört det nånstans?

 

Det är ju ingen tvekan om att det finns tydliga influenser (och det är ju inte så märkvärdigt rent musikaliskt heller), men är det någon låt som går precis så där?

 

http://www.tydal.nu/klassiskt.mp3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan har ju mindre koll på det klassiska musikstycken :)

 

Det låter iaf väldigt bra. Samtidigt så låter det som "jag har hört det förut".

Jag kan dock inte säga att det finns en låt som går lika dant.

 

Du har nog gjort den själv!? Grattis!

 

Mvh Yeppe

Shortest Straw Has Been Pulled For You

/Metallica

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Hej Thomas von Beethoven!

Jag är (trots min unga ålder, 16) mycket intresserad av klassisk musik.

Skriver en hel del låtar, främst visor och schlager. Jag drabbas ofta av samma situation som du; är min låt plagierad?

 

En, eller möjligtvis två-tre takter, lite innan mitten, tycker jag mig liknar Evert Taube - Rosa på bal.

 

Mycket vackert stycke. Jag har med glädje lyssnat på några av låtarna på din sajt och måste erkänna att denna är den bästa komposition du gjort.

Vackert, moll...grattis! :)

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är ett mycket vackert musikstycke du skapat Thomas. Mycket bättre än de stycken som du hittils lagt ut på din hemsida.

 

Om det är "plaigat" eller inte har jag dock noll koll på :)

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Takt 17 -?? har kanske lite lite galenskaparna i sig (Under en filt i Madrid)

 

Annars får jag av någon konstig anledning stefan sundström vibbar, men du kan nog sätta dig som upphovsman utan at skämmas(eller köra mitt system. Senast jag tittade hade jag 7 låtar som heter bekant1, bekant2 osv.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...