Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finns det ?


Karlolle

Rekommendera Poster

Viking Virus

Finns ju nätverkskort för USB. Borde väl fungera lika bra ?!

 

Vet att Clas Ohlson säljer en variant av dessa. Finns säkert i dom flesta datorbutiker.

__________________________________

Sakta men säkert ska jag äta upp dom !

b all the *nörd* u can b - Tekno

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte, men däremot finns det USB nätverkskort.

Tyvärr kostar de oftast flera ggr mer än ett vanligt nätverkskort så det brukar inte löna sig..

 

Sen så är ju USB begränsat till 11/12 mbit ..

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju klart att det går, men jag kör med radiolan med usb utgång till pc´n, men jag vill ha det till en hub/switch/router i stället för en pc som i sin tur har utgång av typ tp. Jag har ett antal datorer som ska dela på internet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har just pekat på nackdelen med att ha internet eller nätverket via USB istället för ethernet. Men inte något att gråta över nu.

 

En annan lösning är ju just den du nämner - låt en dator alltid vara på och dela ut anslutningen via ett nätverkskort till hub/router.

 

Din lilla radioantenn pratar säkerligen mer än bara trafik med datorn. Signalstyrka till exempel. Samt så kräver den ström som den får via USB kontakten.

 

Jag säger inte att det inte finns, men jag tror inte det.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo,

men då gäller det ju att man har en realtivt ny dator med USB2..

 

annars kan man ju alltid köpa ett USB2 för priset utav ett nätverkskort och sen köpa ett USB2 nätverkskort för 800?

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu diskuterar ni helt annat än vad frågeställaren önskade, inget fel i det - men har ni någon hjälp att erbjuda?

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med Monshi, tror inte det finns någon lösning. Åtminstone alla som har råkat skaffa sig fåniga ADSL-modem med USB istället för rj45 ethernet tenderar att alltid få detta svar i alla forum: Byt modem! :7

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nae,

 

vi är väl mer inne på alternativen (och det är i min mening att hjälpa, fast vi vet ju inte vad användningsområdet är), eftersom USB lösningen varken är ekonomisk eller särskilt bra..

 

För de som har USB 2 så är den väl försvarbar om man inte bryr sig om kostnaderna.

 

edit:

missade att han hade svarat tidigare i tråden..

 

Tjoff

[inlägget ändrat 2002-10-10 17:00:52 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...