Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta till svenskt office XP


Beef

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har engelskt windows xp samt office xp, men skulle vilja ha svensk office paket. Är det ok att installera svenskt office på engelskt xp? Om jag ska byta ska jag då installera över det gamla eller avinstallera innan det nya?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ok att installera svenskt office på engelskt xp

Om du menar "på engelskt WINDOWS XP", är svaret JA.

 

Om jag ska byta ska jag då installera över det gamla eller avinstallera innan det nya?

Vet inte exakt om vilka roliga problem som kan uppstå om man installerar Office Xp i två olika språk, men det är väl säkrast att avinstallera det gamla först, innan du installerar det på ett annat språk.

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Svensk office-version på engelsk windows XP går bra. (Det du kanske måste justera är de regionala inställningarna - regional settings)

 

Avinstallera det gamla, starta om XP, installera det nya är alltid att rekommendera.

 

Mvh

Dennis

Besök Sveriges ledande oberoende webbplats om MS Excel: http://www.xldennis.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera dig att backuppa allt du inte vill förlora innan du gör det. Själv slutade samma operation för mig på en W95 dator och Office 97 med att jag fick sätta i kraschcdn och installera om W95. Har du läst Microsofts finstilta garantierbjudanden i licens villkoren så håller du nog med. De är nog lika generösa som följnade finstilta på en broschyr till ett nytt MS-program:"Denna trycksak är enbart avsedd som information och innebär inga som helst åtaganden från Microsofts sida....."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik,

 

Att ta backup på viktiga filer är alltid önskvärt vid större ändringar på datorn men att hänvisa till Windows 05 och Office 97 ter sig litet otidsenligt då stabilitet och möjligheterna till att återställa har ökat avsevärt sedan releasen av dessa.

 

Sedan tycker jag mig uppfattat att du som Linux-anhängare har dina särintressen vilket är ok men att din aversion mot MS med fördel kan avhandlas under forumen Avreagera dig och Ordet är fritt.

 

Mvh

Dennis

Moderator för Office-forumet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...