Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

acer aspire 1400 xc bärbar dator


Tstj

Rekommendera Poster

Hej!

 

jag har fått ett erbjudande om att köpa en acer aspire 1400 xc P4 1,7ghz, 20gb hd, 256 sdram, ati radeon mobility 7500 8x8x8x24 cdrw dvd

 

jag har letat men inte hittat några tester på denna modell är det någon som vet är den bra,

dålig? är acer generellt ett bra märke ?? grafikkortet är endast 16mb men är det bra i övrigt ??

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan !!

 

Du får leta bättre det finns ju jättemånga testet på Internet om just Acer aspire. Jag har slått ihop lite fakta om grafiken och prestandan.

 

"The unofficial Quake 3 Arena test gave a good score of 61 frames per second, while the SYSmark 2001 Office Productivity test yielded a result of 112, which shows that the machine will blaze through standard applications easily"

 

Jag tycker att Acer Aspire är ett mycket bra val och grafikkortet räcker till det mesta som vi ser här i Q3.

 

Maila mig om du har fler frågor.

 

Adam

_____________________________________

 

 

Man-manager

Metropolitan Area Network - Manager

På svenska = Stadsnätsplanerare/Manager

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan !!

 

Det enda som folk klagar på är upplösningen den är "bara" 1024x768 här du val denna modellen för att just få den upplösningen eller?? annars ska du nog kolla närmare på www.dell.se där kan du välja upplösningar upp till 1600X1200 (1400X1050) kör jag själv på min Dell 8200 med 64mb graffekort. själv tycker jag att 1600X1200 blir för smått. På min gamla HP XE3 kör jag 1024X768 på en 14.1" TFT....men om du ska ha en 15.1" TFT bör du ha en välja en dator som klarar en upplösning större än 1024X768.

"14.1" TFT färg-LCD med 1024 x 768 upplösning,

15.0" XGA TFT färg-LCD med 1024 x 768 upplösning,

" - kan kännas lite tamt med 1024 x 768 på en 15.0" skärm....men med en 14.1" är det helt ok. Sen beror det lite på vad du ska ha din bärbara dator till..

 

//Adam

_______________________________

Man-manager

Metropolitan Area Network - Manager

På svenska = Stadsnätsplanerare/Manager

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack Adam!

 

jag har letat lite bättre och har nu fått fram en del tester.

 

jag har fått erbjudandet som företagsdator priset blir 10100 kr netto

 

detta tycker jag verkar billigt så jag slår till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...