Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

User Defined _ Western


Anders Klareskog

Rekommendera Poster

Anders Klareskog

Ursäkta min "luddiga" fråga.Jag vill veta om det går att ställa in så jag slipper ändra varje gång. Går det det att göra nåt åt korrupt preferens fil?

Mvh/ Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i Preverences... vid Appearance/Fonts?

Välj 'Western' vid 'For the encoding'.

 

Där kan du även välja 'Use my fonts, overriding page specified fonts'.

Då kommer det ut rätt i skrivaren också.

 

mvh Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man slänger en korrupt preferensfil (finns i Programinställningarmappen i systemmappen) och programmet skapar en ny fil. Normalt så ska den inställningen vara inställd redan från början när du installerar programmet.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, eftersom det är samma problemställning, varför inte fortsätta i en och samma tråd istället för att skapa nya hela tiden. Det är lättare att följa problematiken om man ser vilka råd som redan getts (i detta fall har jag svarat 3 gånger i tre olika frågor med samma problem).

 

Så tänk på det nästa gång, fortsätt gärna i samma tråd istället för att skapa en ny hela tiden. Det underlättar dels för dig själv, den som hjälper dig och för den som söker lösning på liknande problem i framtiden och gör en sökning på problemet.

 

Tyvärr tror jag inte att jag som moderator har befogenhet att slå ihop alla 3 trådarna till en.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

I detta fallet heter filen Netscape Preferences och ligger i mappen för ditt konto i Netscape Users-mappen.

Default är Netscape Users placerad i Programinställningar men den kan ligga där du valde att lägga den vid installationen, om du valde annan plats.

Netscape Registry, som bla. håller reda på Netscape Users-mappens placering ligger däremot alltid i Programinställningar.

 

/Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...