Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASUS 8200 Deluxe och TV-ut helvete


Fiskare

Rekommendera Poster

Då jag väljer Device selection-fliken under avancerade egenskaper för inställning av bildskärm så finns där två val.

 

Analog monitor vilket är fövalt och normalt.

 

Sedan har vi TV för att styra signalen till TV-utgången. Denna väljes och formatet kan då ställas in. Jag väljer sedan video output format till auto.

 

Det spelar ingen roll vad jag väljer för TV-ut. För när jag trycker på OK så blinkar skärmen till och blir svart i 15 sekunder och sedan återgår den.

 

Varför blir det så här och varför skickas ingen signal ut som videon kan hitta?

 

Jag har kopplat S-VHS på grafikkortet till S-VHS på SCART adaptern som sitter på videon. (Prövat både in och ut inställningen på denna).

 

[inlägget ändrat 2002-09-25 22:20:39 av Fiskare]

[inlägget ändrat 2002-09-25 22:23:24 av Fiskare]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva istället att koppla den till tv:n och sen videon till tv:n om du ska spela in nåt.

Alltså du kör tv-ut in i tv:n med scart, och videon med scart till tv:n.

Glöm sen inte att köra i 60Hz i de upplösningar du kör på tv:n.

 

AMD Thunderbird 1000MHz

MSI K7T266 (MS-6380)

Asus V7700 Deluxe Geforce 2 GTS

384 MB DDR

Seagate Barracuda IV 40GB

IBM 75GXP 30GB

Memorex ThirtyTwoMAXX

LG 99G 19"

Chieftec TL-01W

Altec Lansing ACS33

Thermaltake Volcano II

Thermaltake Blue Orb

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl köpa en ny TV kanske eftersom TV:n inte har någon SCART. Har du något annat tips som är mindre kostsammt?

 

Skall man sedan kunna se både på monitorn och TV:n sammtidigt? T.ex spela spel på monitorn och samtidigt se det på TV:n?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa koppla till s-vhs eller komposit istället. För att se på monitor och tv samtidigt måste ditt grafikkort ha nått som heter Dual View.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. jga prövar olika kopplingsmkombinationer nu. Hoppas jag hittar en bra fungerande kombination.

 

Det är ju konstigt att det skulle behövas dual view. Pluggar jag in min bärbara (s-vhs till s-vhs) till "kanonen" på skolan så kan man ju peka och visa saker på den samtidigt som elveverna ser det på väggen. Där verkar ju det inte vara några problem alls.

Signalen är väl bara bara en videosignal, eller?

Den borde ju isåfall sändas ut hela tiden från kortet tycker man.

 

Det dyraste kortet (då) borde ha dualview. Jag vet faktiskt inte. Måste kolla upp det också. Har du det på V7700:an?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...