Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FrontPage trassel


Per13

Rekommendera Poster

hej alla...

jag har aldrig haft så mycket trassel med FrontPage... använder 2000 och vet inte vad...

 

ett exempel. man skapar en tabell i frontpage med bredden 100%, förhandsgranskar den i fp, samma resultat som i design-läget. förhandsgranskar den i iexplore.exe och ser att tabellen inte går ända ut som den gör i design-lägen i fp. stänger programmet, och kollar på filen sedan efteråt i iexplore.exe då går den <i>kanske</i> ända ut.

 

ett annat exempel..DAS SL

jag skapar tre celler under varrandra. meningen är att de ska se ut som en huvudcell med en cell över och en under som har höjden en pixel. sätter man en cell med höjden "1" så blir ju inte höjden ett. gör jag fel eller är jag bara dum?

 

tack på förhand

 

per ericsson

katrineholm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Per!

 

Gör så här: Använd INTE förhandsgranskningsläget i FP för det håller inte måttet - använd en webbläsare för att förhandsgranska.

Varför ju det är ju dessa dina besökare använder för att titta på sidan.

 

- Glöm inte att spara sidan och göra refresh/reload så du ser ändringarna i Webbläsaren.

 

[inlägget ändrat 2002-09-25 16:11:49 av NordicOne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att förhandsgranska i FP är riktigt lurigt. Det liknar ofta inte det egentliga resultatet som det blir i IE.

 

Exemplet som du anger med en cell som bara ska vara en pixel, är just ett sådant tillfälle där du inte ser det egentliga resultatet i FP, men du ser det i IE.

 

Är du ute efter lite mer utrymme mellan dina celler? Använd i så fall funktionen "cellutfyllnad", som du kan ändra genom att högerklicka i tabellen och välja "tabellegenskaper".

 

Mvh Yeppe

 

Shortest Straw Has Been Pulled For You

/Metallica - The Shortest Straw

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Yeppe! Nej, jag letar inte efter cellutfyllnad, utan mer efter en snygg kant med en annan färg runt huvudcellen. Titta längre ned på betasidan (yahoo), (hittade ett exempel).

 

mvh per.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Jag skulle föreslå att du gör det med css!

 

Gå till kodläge och skriv så här i TABLE-taggen

style="border-top:1px solid #000000; border-bottom:1px solid #000000"

 

Att tabellen inte går ända ut i högerkanten i IE beror på att den bereder plats för scrollisten. När du öser på med en massa innehåll kommer det se helt naturligt ut! :)

 

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag letar inte efter cellutfyllnad, utan mer efter en snygg kant med en annan färg runt huvudcellen.

 

Förstår jag dig rätt så är detta lätt ordnat!

 

Högerklicka i tabellen eller cellen. Välj tabell- eller cellegenskaper.

Där kan du välja färg på kantlinjer. Även bredden på linjerna går att ändra under "Tabellegenskaper".

Du kan också skapa mörka och ljusa kantlinjer. På det viset kan du få tvåfärgade ramar.

 

Dessa funktioner finns som sagt både i "Cellegenskaper" och "Tabellegenskaper.

 

Mvh Yeppe

Shortest Straw Has Been Pulled For You

/Metallica

 

[inlägget ändrat 2002-09-25 20:18:10 av yeppe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...