Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Timing!?


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Min fastighetsägare har i sommar grävt runt i trägården och borrat å haft sig. Misstankarna om bergvärme har varit starka men ingen information har man fått. Argast blev jag nog när borren stog strax nedanför mina sommar-värme-öppna fönster. Borren dammade och det gjorde även min lägenhet. MEN inte nog med det - nu vill han koppla in skiten också.

Igår när jag kom hem satt en lapp i trapphuset, och en låg i brevinkastet. Han vill stänga av värmen/varmvattnet mellan torsdag och söndag för inkoppling. FYRA DAGAR!? UTAN VARMVATTEN! Nog att jag har två 300W nätdelar som pytsar ut varmluft men ändå... Varför kunde han inte gjort detta för 2 månader sedan? Då hade jag semester och .. kunde vakna hos någon annan.. typ. ;)

Nej då, imorn bitti kommer jag vakna frusen å trött för att inse att duschen inte längre är morgonens höjdpunkt utan en ren plåga. :(

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö :: delar ut dagens ris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackare :)

 

Påminner mig om när jag bodde hemma i huset, då gick värmepannan sönder den vintern som det var så nedrans kallt, reserv delarna var rest noterade och skulle ta 14 dagar att ta sig till Sverige..

 

Det var då -13 grader i mitt rum ...

(givetvis sov jag inte där)

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inse att duschen inte längre är morgonens höjdpunkt utan en ren plåga

Se det så här, du kommer garranterat inte att somna i duschen... Och du kommer inte för sent till jobbet för att du stod för länge i duschen... ;-P

 

/Stefan - värmer upp NoiseKiller genom att tracka honom lite...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livet är fult av överaskningar.

Hos oss bytte dom fönster i november för ca 3 år sedan.

Idag var en montör här för att byta tätningslister, eftersom vi har problem med kondens mellan fönstren.

Hos mig rev de ner persiennen (sitter mellan glasen i fönstret.)

 

Vicevärden kommer att skicka hit en firma och fixa det, tack för det HSB!

 

 

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va bra. Kom hem idag och hade ytterligare en lapp i brevinkastet. Rörmokaren var sjuk så de kör nästa helg istället. Kanske blir ännu kallare då. :/

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompensation? -ler-

Tja, vi är ju 7 lägenheter i huset. Skulle tippa på att den kompensation vi får är att vi slipper få höjd hyra för den dyra installationen..? :(

Värmen ingår ju i hyran...

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö :: som försöker läsa ur bilderna ur Nikon Coolpix 885 i Linux. Omöjligt va? :/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag satt idag och väntade på en gubbe som skulle besiktiga lägenheten jag bor i, han skulle komma klockan 10, när klockan var 12 fick jag tag på han och frågade vart han höll hus (hade brottom till jobbet) då sa han att han trodde att det var nästa vecka ..

 

När han väl kom tog det 2 minuter sedan var han klar ...

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...