Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WInamp 3.0


Matte O

Rekommendera Poster

Nån mer än mig som ej gillar nyaste winamp? tycker den kräver för mycket minne och gillar inte heller de nya finesserna och de olika "skinsen". Laddade hem version 2.81 igen men hittar inga skins som funkar. Nån som har tips??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinAmp3 suger. Den vill ta över hela datorn å det gillar jag inte. Spela upp video?? Nänänä.. Här sitter jag å lyssnar på shoutcast å plötsligt slutar musiken för att jag vill se ett filmklipp. Heeell noo. Tacka vet jag övre högra hörnet på www.winamp.com "Looking for Winamp 2?" :)

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte Winamp 3 heller... speciellt inte den nya playlist funktionen som verkligen suger. Video delen är oxå bara ett dumt påhitt precis som Noisekiller skriver. Och det här med att Winamp tar en evighet att starta även på en jävligt bra dator är ju underligt.

 

Tyvärr gillar ju jag de nya skinsen där man kan forma Winamp hur man vill, jag börjar lära mig hantera playlisten och det där med videos i Winamp går ju faktiskt att stänga av, så jag kommer nog fortsätta använda 3an i alla fall... även om jag egentligen inte vill...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi tipsa nullsoft om denna tråden tro? :) Det verkar ju inte vara NÅGON som uppskattar 3:an bättre än föregångarn. :/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. skins? Dom gör man väl själv, å tvåan har juh precis rätt form om man nukar allt utom playlist å spelfönster :)

 

Så jag håller med er andra, kör 2.80 tillsvidare, 3:an är ruskigt seg.

 

Tipsar om det bästa plugin:et också: Resumer. Sparar winamps status var x:e sekund och återupptar där den var vid nästa uppstart av winamp. Perfekt om man startar om å har sig ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sparar winamps status var x:e sekund

Den lille kritikern inom mig smyger fram.

För:

Man spelar en megamix på 74 min å råkar stänga WinAmp av misstag.

Mot:

Hört talas om Shoutcast? :P

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad är problemet med shoutcast då? Förvisso, den sparar juh inte position då - men väl att just den shoutcaststationen ska vara aktiv och börja spelas såfort winamp startas igen ;)

 

Dumpa Winamp i autostart ;)

 

(man ställer själv in intervallet, har det på var 15:e sekund)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-09-24 12:56:14 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att de inte vet detta?

 

Tacka vet jag övre högra hörnet på www.winamp.com "Looking for Winamp 2?" :)

 

Precis som på hemsidan för ACDsee "looking for ACDsee Classic?"

 

Urspårning: Gör Xp något mystiskt med TIFF-filer? ACDsee vägrar känna igen filformatet!

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jag såg det alternativet hemma på lunchen. Fast nu är problemet att skins som jag laddat hem som passar version 2.81 ej funkar. Jag brukar använda alt+s och sen välja Skins mapp men de nya nedladdade syns ej fast de ligger i den mappen? Fel filformat? Har för mig att de heter .sz eller nåt...men de ska väl ha formatet .wsz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bytte filformat på "skinsen" från sz till .wsz och då funkade de så nu kör jag med 2.81 igen och är nöjd. Så att ingen lägger ner mer tid på hjälp. Tackar i alla fall för info.

 

Nu är det bara problemet med mediaspelaren där datorn hänger sig vid filmuppspelning kvar :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...