Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IBM Aptiva


Bertil

Rekommendera Poster

Har fått erbjudande att köpa Ibm Aptiva 400 Mhz 64Mb minne och Hd på 8GB.Priset är vänskapspris. Detta är en dator som kommun erbjöd sina anställda att köpa för runt 4 år sedan.

Nu undrar jag om det är problem med uppdatering tex Sdram minnet och ny/extra hd. En brännare vill jag kunna installera.

Jag har hört att vissa märkesdatorer endast går att uppgradera med deras egna prylar som de följdriktigt tar hutlöst betalt för.

Tacksam för lite synpunkter.

Bertils fråga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

niklas lundqvist

jag har samma dator hemma, fast 350, ingen som helst skillnad förutom cpu'n.

jag har satt in 128 mer ram och det gjorde verkligen att datorn blev mycket snabbare, dock så hadde jag problem att få ett 133 mhz minne att funka i den (det som sitter i ligger på 100mhz)

trotts att det sägs att det inte ska vara några problem i andra datorer i alla fall.

så om du vill vara på säkra sidan, köp ett 100 mhz minne (dock lite lite dyrare, men minnen är ju i allafall billiga nu).

fast är du säker på att det inte är en 12 gigare?

För vad jag vet så leveraras 400mhzarna med 12 gig och dom med 350 med 8, kan dock bara vara lokalt.

Angånde att sätta in en ny hdd eller brännare så tror jag inte att det ska vara några problem.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...