Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nyhets lösning....


Wippika

Rekommendera Poster

Det är så att jag har en huvudsida med dom senaste nyheterna på. och jag ska göra en liten sida i asp där man kan lägga till en ny nyhet. Alltså ett användar vänligt gränssnitt eller vad man ska kalla det...

så han som vill lägga till en nyhet bara ska behöva trycka på en knapp så kommer det upp ett fönster där han skriver i rubrik och lite text och sen bara trycker på spara, så ska nyheten stå överst....

 

Hur gör jag detta, vilket är bäst Asp med en access databas (Det kommer bara va ca 5 nyheter som ska visas) eller ska jag bara använda en textfil.. eller finns det en snabbare och bättre lösning...

 

 

/Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan enbart databas versionen men antingen en text fil eller en xml fil borde fungera helt okay om det bara är 5 stycken nyheter som skall finnas.

 

Vad ungefär var det du ville ha svar på? Exakt hur man gör eller bara vad som kan fungera bäst?

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle lösa det med hjälp av en databas. Det skulle fungera med en textfil också, dock så är inte en vanlig textfil till för att lagra sådan här typ av data. Samt att det blir enklare att skriva ut en viss nyhet. Kanske skriva ut en nyhet som kom just den dagen, innehåller ... , sortera dem efter datum/Topic m.m. eller som i din fråga lista de 5 senaste.

 

/MVH Muad'dib

Poäng för bra inlägg mottages...

-=*Socialt liv? Var laddar man ner det?*=-

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...