Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt forum?


[SH]

Rekommendera Poster

Hej på er!

 

Jag tycker att vi borde ha ett nytt forum för kylning och ljuddämpning. Det förekommer ju en hel del sådana trådar...

 

Vad sägs?

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé, det är förfärligt nesligt att köpa för klen kylning till framförallt AMD-datorer, det är fruktansvärt jobbigt när adekvat kylning väsnas en massa och om man i det nya forumet får tips om både tyst och effektiv kylning; ja, då kan man lika gärna börja överklocka, eller hur ?

 

Kylning, Ljuddämpning och Överklockning hör ihop. Men vad var det som skulle bort(fem myror, anyone...) ? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklar moderator bli, om han ställer upp, NoiseKiller.

Klart jag ställer upp! Tänk om jag missat denna tråden.. Sånt här måste ni ta under arbetstid! ;)

 

Jag tangerar gränsen för topplistan till forumet Övrig PC hårdvara och skulle mina trådar om kylning/ljuddämpning/överklockning räknas bort hade inte många varit kvar. Nytt forum låter vettigt!

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö :: lite rörd över Stefans inlägg. :)

[inlägget ändrat 2002-09-12 20:23:43 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Är det någon som varit med om att chipsetflänsen trillat av?

 

Tja, sådana frågor kunde man ju få svar på där med. Tips på bra alternativ istället för den fasttejpade eller limmade flänsen som trillar av. :)

---

/Stefan Eklinder

 

I datorvärlden finns det väldigt många nollor, men ytterst få ettor.

 

Jonas Birgersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Def!

 

Jasså! Bara sådär *plopp*?

Jag läste om det där på en test av ett moderkort på SweClockers, tror jag det var. Killen som testade bytte flänsen mot en bättre fläns med fläkt.

 

Av rent intresse mailade jag och frågade lite om det fenomenet. Fick svar att det inte är sådär jätte vanligt att det inträffar, men att det kan hända.

 

I värsta fall kan flänsen när den trillar av kortsluta moderkortet eller andra saker i datorn. Mildast blir att datorn hänger sig när chipset blir för varmt.

 

Helt appropå ;)

---

/Stefan Eklinder

 

I datorvärlden finns det väldigt många nollor, men ytterst få ettor.

 

Jonas Birgersson

 

[inlägget ändrat 2002-09-12 21:18:54 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nä måste erkänna att det inte var helt av sig självt, det var på ett flexATX-moderkort där det var tight mellan komponenterna. Jag råkade trycka till chipset-flänsen med CPU-flänsen... märkte det när jag plockade isär burken nästa gång, chipset-flänsen låg löst då... :)

____________________

.:def:.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tummen upp för ett kylning överklocks forum :)

 

 

har varit med om att en fläns har lossnat, som tur var så lossnade den inte under gång utan vi upptäckte att den satt väldigt löst när vi peta i lådan...

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par förslag till att brainstorma kring: Hårdvaruhack, Modifiering, Modifikationer, Datorlådor, Kylning och buller...

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-09-13 00:46:52 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé!

Kom överens om ett bra forumnamn och en forumbeskrivning så lägger jag upp forumet.

 

Noisekiller, jag gör dig till moderator till forumet när det ligger uppe.

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter fint.

Då är det bara ett lämpligt namn på forumet som saknas... *tänker så det knakar*

 

Kylning & ljuddämpning är det bästa jag kommer på för tillfället.

---|---

Har du problem med att datorn blir för varm? Eller tycker du bara att den väsnas för mycket? Här diskuterar vi allt som rör fläktar och flänsar i din dator.

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

[inlägget ändrat 2002-09-13 10:07:25 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...