Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webb servrar till WIN?


DJ150

Rekommendera Poster

Tja ba!!!!

Skulle vilja ha veta på vad det finns för olika webb servrar till win och för respektive nackdelar med dessa? Tack på förhand DJ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De två vanligaste är väl IIS och Apache. Vill du bli hackad, välj IIS. Vill du ha en säker server med bra prestanda, välj Apache.

 

Oj, vad folk kommer bli upprörda över detta inlägget. Muhahaha! ;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja framförallt med tanke på senaste tidens säkerhets luckor i Apache, det gäller att uppdatera fördomarna "MD".

 

Bara strunt snack med andra ord.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det gäller att uppdatera fördomarna

 

lol

____

 

Båda är ungefär lika dåliga om man inte uppdaterar dom..

 

Har inte kört IIS, om jag fattat det rätt är det väldigt smidigt när man kommit in i det.

 

Själv kör jag oseriöst, bryr mig inte mycket om säkerhet då min server bara är intern. Men för det ändamålet har apache fungerat kanon, fast jag har ju inte direkt pressat den nåt ;)

 

De största skillnaderna är nog att IIS är lätt att få igång med ASP medans Apache är lätt att få igång med PHP. Mitt val gjorde jag helt enkelt för att Apache är lätt att få igång med PHP.

Båda går att få med stöd för både ASP och PHP, men det är inte direkt smidigt eller någon bra lösning.

 

Tjoff

[inlägget ändrat 2002-09-11 22:07:24 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Oj, vad folk kommer bli upprörda över detta inlägget. Muhahaha!

 

Nej det tror jag inte, jag tror att dom flesta har tröttnat på fjortisinlägg av den där typen.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De största skillnaderna är nog att IIS är lätt att få igång med ASP medans Apache är lätt att få igång med PHP. Mitt val gjorde jag helt enkelt för att Apache är lätt att få igång med PHP.

Båda går att få med stöd för både ASP och PHP, men det är inte direkt smidigt eller någon bra lösning.

 

är faktiskt lika lätt att få igång IIS:en med PHP som apache nu för tiden.

 

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast ibland är det faktiskt rätt så kul att debattera sånt... Xyzz och jag har debatterat en del om *nix/win, kul ibland, men andra gånger kan det bara vara tröttsamt oxå.

 

Kände min debattlusta rycka till lite då jag såg det Xyzz skrev här uppe, men jag orkade inte just nu. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...