Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Counter-strike public server!


lupus-dragon.com

Rekommendera Poster

lupus-dragon.com

Jag har några frågor ang. counter-strike public servers.

#1: Hur mycket ram (ca.) kräver varje spelare.. eller hur många spelare kan man ha om man har 256 MB ram

#2: Proccessor ??? räcker 550 Mhz gott...

#3: Uppkoppling.. hur många anv. kan vi ha på en 100 MMit uppkoppling?

 

http://www.lupus-dragon.com - Manga Community

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Vet inte hur mycket RAM varje spelare kräver, jag själv driver dock tre CS servrar på en maskin (1200 Mhz) med 256 MB RAM. Tror jag som mest har haft 35 spelare inne samtidigt och det har funkat bra.

 

2: 550 räcker, men det är inte gott.... Du kan nog bara köra en server på den maskinen och då kommer ändå mapchanges vara ganska sega. Jag kör alltså en 1200 och har tre servrar igång samtidigt, detta räcker faktiskt för att 1200an ska kännas lite seg vid mapchanges. Kan förstås bero på minnet oxå...

 

3: Räkna 5 kbps/användare (eller var det 5 KB? Kommer inte ihåg...) 100 mbit klarar alltså en hel del användare. Jag själv kör 10 mbit uppkoppling och har alltså inga som helst problem med de servrar jag kör. Det du däremot bör tänka på om du betalar per trafik hos din leverantör är att om servern är full dygnet runt så blir de där 5 kbps (eller 5KB/s) en hel del data i månaden. Kör du hemma med bredband så lär ju inte det kosta dig nånting extra, men ändå bra att tänka på tror jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vassego!

 

Kanske oxå ska tillägga att jag kör mina servrar på en Debian GNU/Linux installation där jag har tagit bort allt oväsentligt. Dvs, jag kör bara SSH och hlds_l, detta för att spara så mycket som möjligt på både CPU och RAM.

 

Vet alltså inte hur det skulle fungera med en maskin som kör en massa andra tjänster samtidigt, men med mycket minne så går det mesta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...