Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bäst, sämst och tänkvärt


Jani Andersson, Admin

Rekommendera Poster

Jani Andersson, Admin

OK, vad är bäst med eForum? Var behöver man tänka om? Vad är direkt skitdåligt?

 

/Jani Andersson

idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitdåligt:

*Sökfunktionen man får ofta nått fel meddelande med ASP inblandat

 

Mindre bra:

*Att få logga in varje gång måste gå fixa på ett smidigt sätt typ som jag har på min personliga nyhetssida hos IDG!

nyheter.idg.se/personlig/nyhetssida.pl?USER=*******&PASSW=******

 

Att tänka på:

*ta bort meddelanden som skikats flera ggr eller fixa så att det inte är så segt att skicka......

*Att meddela oss användare om ni ska göra förändringar det rä ju trots allt vi som vet hur det kan bli bättre.

 

/Mr XYZ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson, Admin

Sökfunktionen först då. Det skulle vara bra om jag kunde få felmeddelanden och bakrunden. Fick en sådan häromdagen och så ordnade det sig. Men återstår det missar ska de givetvis täppas till! Men som sagt - maila mig gärna felmeddelandena och lite bakgrund så ska jag se vad vi kan göra.

 

*Logga in varje gång... Vad sägs om att du när du loggat in på eforum kan hoppa till din personliga nyhetssida och är inloggad och klar?

 

*ta bort meddelanden som skikats...

- Kan du utveckla den lite.

 

*Att meddela oss användare om ni ska göra förändringar...

-You bet vi ska. Bland annat därför har jag skapat detta forum och bland annat därför finns jag aktivt här på eForum.

 

Saker och ting ska alltså inte behöva hamna mellan stolar på samma sätt som tidigare.

 

Och som jag sagt så är det ni som använder tjänsten, ni vet vad som skulle behöva slipas till osv. Jag tycker att vi skippar larvet om att IDG inte skulle lyssna. Varför tror du annars att jag finns här och överhuvudtaget tar en diskussion om eForum med dig om vi ändå bara ska köra på. Jag tror att vi alla får ut mest av eForum-tanken och systemt om vi samarbetar. Punkt.

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

 

/Jani

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*ok jag gjorde en söknig och fick ett "timeout" felmeddelande som bara var hänvisade till nått oväsentligt "ASP-tjaffs" för mig som användare. Om sökfunktionen gör timeout kan ni ju be databasen/servern att lägga ut en sida med instruktioner om att göra mer precis sökning eller nått!!

 

*Jag menar att vissa personer som skriver inlägg sitter i flera minuter efter de har skickat sitt inlägg till e-forum utan att nått händer. Vissa personer har en förmåga att trycka flera ggr på "skapa inlägget" under denna tid så det genereras fler än ett inlägg. Ni skulle kunna ta bort de som är onödiga dvs om ett inlägg är fler än 1inlägg ta bort inlägg nr 2->oändligheten av inläggen som är likadana.

 

*inlogg. det måste gå att lösa så att automatinlogg fungerar. Hur vet jag ej, men det måste gå fixa på ett enkelt sätt.

*en annan sak det verkar som det slöats ner lite efter att ni la över eForum på flera servrar ty jag skulle nån gång mellan 15:15 och 16:00 idag men det var inget svar. Detta har alldirg hänt innan.

 

 

/Mr XYZ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson, Admin

1) Ska låta utvecklarna titta på det där. Det underlättar arbetet och det går mycket snabbare om jag får felmedelandet.

 

2) Jepp. Ska fundera på det där. Nu har vi lagt eforum på 5 burkar ist för 1 och det ska minska belastningen antar jag. Inom kort skla databasen upp i en större miljo och bli stabilare. Kanske det hjälper.

 

3) Ja det är klart att inloggningen ska fungera . I alla väder. Vad är det som inte fungerar just nu för dig?

 

4)konstigt, man tycker ju att det ska vara tvärtom. Vi får avvakta och se om det bara är tillfälligt eller vad.

 

4)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade väl rätt bra innan tycker jag.

Jag vill inte hålla på med en massa inloggningstrams bara för att kolla läget på vad som hänt sen senaste inlogg så att säga.

Det är ingen bank ni driver utom bara ett anonymt(?) diskussionsforum eller hur?

Ingen har väl fått nån direkt hjälp av era sk. experter på de diverse tidningarna(jag kanske har fel,ursäkta i så fall).

Nä jag gillar dem direkta och kanske inte alltid 100% rätt svaren jag kan få här av likasinnande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...