Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkort till Compaq Evo 115


Speedolino

Rekommendera Poster

Hallå

Jag har en Compaq Evo 115 bärbar dator. Problemet är att prestandan på spel inte är den bästa.

Den har 16 mb grafik minne. Någon som vet om man kan köpa ett nytt grafikkort till denna model?

Eller ni har kanske något tips om hur jag ska få spelen att flytta fint(förutom att ändra upplösning)?

 

Mycket tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

 

Byta graffekort på en bärbar tror jag inte är det lättaste och det är inte säkert att det går. Tror faktiskt att det inte ens går på Compaq Evo modellerna. Hmm...någon annan kanske vet om man kan köpa något tilläggskort iform av ett PCMCIA kort för att få bättre grafikprestanda, men jag tror inte att ett sådant kort finns. Typ som man hade för till sin stationära dator, då hade man ju t ex ett VoodooII som tilläggskort för att få bättre 3D prestanda. Nej, om du ska ha en Bärbar speldator bör du kolla närmare på de modeller som har Geforce2go eller ATI Radeon mobility eller liknande kort. Minst 16mb DDR minne som inte är delat med ramminnet. Att få mer presanda i spel på en Compaq Evo 115 är blir nog en svår operation. Ha D

 

Adam

__________________________________

Man-manager

Metropolitan Area Network - Manager

På svenska = Stadsnätsplanerare/Manager

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jo, det är väl nästan omöjligt...hehe

Men jag såg en på nätet som hade bytat graffekort i en bärbar dator ifrån Dell. Kanske är möjligt på vissa modeller. Men i detta fallet är det nog ganska kört....hehe

Adam

____________________________

Man-manager

Metropolitan Area Network - Manager

På svenska = Stadsnätsplanerare/Manager

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, vissa dellmaskiner har ett separat kort för grafikkrets å grafikminne, men det är en delluppfinning eller annat icke-standardiserat så att få tag på ett nytt 'grafikkort' lär vara svårt. Och då gäller detta bara vissa av dells toppmaskiner, samt att du sabbar garantin om du öppnar burken så mycket ;)

 

pc-kort för utökat minne kommer jag ihåg, men är inte det en 80-talsföreteelse eller liknande? Har svårt att se pc-kort-platsen kunna ge tillräcklig bandbredd för något annat än den enklaste typen av grafikkort?

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...