Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur tar man reda på hur mkt L2 cache man har?


Hans Zetterberg

Rekommendera Poster

Hans Zetterberg

Jag har en Intel Pentium II Cellerom 300 Mhz

hur tar jag reda på om det är versionen UTAN cache eller den med 128 kb Cache???

 

/hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Celeron 300A så har du med cache.

Det brukar vanligtvis stå i den ruta som kommer upp när man startar datorn. (Precis innan det står "Verifying DMI Pool Data....")

Det kan vara lite svårt att hinna se vad det står, testa då tryck på paus/break knappen.

(fortsätt sen genom att trycka på "p")

Det kanske står inne i BIOS (gjorde inte det på min dock)

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm....det heter *suck* "CELERON"

 

.....vem är det som tutat i alla att det heter Cellerom....det låter ju som "cd-rom" om man säger det sluddrigt.....jag fattar inte..

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig Peter att det är lite onödigt....

Men det kan ju också vara så att Zoomdriver bara är en vänlig själ som vill att hans medmänniskor ska veta vad som är rätt och inte

vem vet....

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Jonas!

 

Jag vill bara se till att sammhället inte försätts i dekandens och förfall och drabbas av social desperation......nä men ärligt talat är det jag är mest sur på dom konstiga annonsörerna som faktiskt har skrivit Cellerom....

 

Det är under all kritik att så okunniga idioter ska få kränga datorer till ärligt folk.

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Hellström

Eftersom Zoomdriver nu själv visat att stavning kan vara svårt ("sammhället"), kan vi väl skippa alla fortsatta inlägg om stavning så länge som det är begripligt vad som åsyftas?

 

Synpunkter och gnäll skickas lämpligen direkt till mig, mat97ahm@cs.umu.se, och inte till eForumet.

 

//Alex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...