Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD film


peter

Rekommendera Poster

Hejsan,

Jag har problem med att spela dvd-filmer på min Compaq Presario 5670. Dvd´n är den som levererades

med datorn, antagligen Compaqs egna spelare.

Det har gått att spela filmer förut men nu hänger sig datorn efter att varningstexten på filmen är klar och filmen ska börja och levererar följande felmeddelande:

 

Ett allvarligt undantag OE inträffade på 0028 : C14D8B1B. Aktuellt program kommer att avslutas.

 

När jag trycker på valfri tangent för att fortsätta och sedan ctrl_alt_del för att stänga det program som inte svarar kommer följande meddelande upp:

 

Systemets resursnivå är mycket låg. Vill du avsluta följande program, Explorer?

 

Det slutar med att datorn måste startas om med hjälp av strömbrytaren på baksidan.

 

Jag hoppas att någon har något förslag om hur detta kan fixas till så jag kan utnyttja min dvd.

Tacksam för svar

Hälsningar Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Björn Erling

Börja med att stänga av alla compaqs små-program som körs när du startar datorn. Support-progget, snabbtangents-progget, schemaläggaren osv.

 

Det funkade på min lillebrors 5722a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för förslaget men jag har redan testat det utan framgång.

Jag har fått förslaget på nya program att spela upp dvd´n med men inte hunnit forska i var jag hittar dom. Det var qi-player och powerdvd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Erling

Installera softpaqen (erna) till din compaq som finns på den här sidan.

 

http://www.wmdata.se/wmwebb/HomePC/FixAndUpdate.asp

 

De ska lösa problemen med dvdn. Om du vill köra amerikanska dvd-filmer (eller överhuvudtaget använda andra regioner än region 2) så måste du nog flash-uppgradera dvdn . Då funkar dock inte compaqs dvd program längre. Powerdvd är m. bra. En bra länk för pc-dvd är:

 

www.inmatrix.com

 

mvh

Björn Erling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...