Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ang mässor som diskreminerar Studenter


RealNET

Rekommendera Poster

Jag har en fråga här som jag hoppas att ni kan föra upp på en lite högre nivå

 

Jag undrar;

jag som just nu studerar och har studerat ett tag innom Data så fins ju intresset till att bygga nya kontakter inom data och IT för att inte tala om att jag vill kunna få en möjlighet till att få en viss inblick på nyheter på produkter och kanse kolla efter möjligheterna efter jobb eller nått liknande.

 

Dessa möjligher och mycket mera är ju helt klockrena på mässor som tex Network&telecom mässan som är den 24-26 sep

Nu är det så att hela min student tid så har mina lärare altid haft problem att få biljetter till dessa mässor (Netvorks/telecom) för att dom inte vill ha studenter där.

vilket jag tycker är rent sagt löjligt. efter som mässutställarna missar många framtida kunder och möjligheten till att plocka färska kompitenser.

Vist så förstår jag att dom inte vill ha snorungar som bara förstör men snälla dom har ju tagit bort alla studenter som är seriösa. (det fins folk som är 40 år och som studerar och har store erfarenheter av arbets livet vadå har inte häller dom rätt till mässan?).

 

Företagen betalar mycket pengar för monterplatsen för att nå ut till blivande kunder eller annat, är det värkligen smart att begränsa det så?

 

Men vist så har jag och mina kompisar ändå lyckats kunnat ta sig in genom att hålla på och krångla och strula. genom att skriva på biljetten att man kommer från nått företag. Som tex sina föredrars eller nån kompis eller så har jag skrivit till ett snält företag som har sänt mig några biljetter.

 

en fattig student har inte råd att betala inträdes biljetten på sedvanligt vis när alla andra får den gratis eller får det betalt av sitt jobb

hmm

Det käns iallefall orättvist

 

(ursäkta för stavfel)

 

/RealNET

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Du kan ju fråga något företag om du kan gå för deras företag och samla info som de och du vill ha, då kanske du t o m får resan betald; alla har inte tid att springa på mässor. Kolla runt lite innan nästa år.

 

Bare en ide,

Glenn

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...