Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

In Design >> PDF-panik!!!


Copy Con^Z

Rekommendera Poster

Jag försöker skriva ut en PS fil ifrån programmet för att sedan kunna göra en PDF (via distiller).

Men an någon j***a anledning så ändrar sig marginalerna/utfallet, och jag får uinte storleken att stämma ÄVEN när jag lagt in egna storlekar.

 

Hoppas nån förstår vad jag menar och vet vad jag gör för fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått specifika "job options" från tryckeriet, så det enda sättet i så fall är ju att skriva ut direkt till PDF (alltså In Design kontaktar distiller åt mig och gör om PS till PDF). Arkiv/Exportera/PDF fungerar rätt dåligt är opålitligt och tryckeriet vill absolut inte ha ett dokument skapat på det här viset. (Jag har ID 1.5.)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok

 

kan dom inte ta emot InDesign filen direkt då?

 

Då jag använt PDF exportern så har det funkat perfekt, fast jag har i och för sig inte arbetat proffesionellt med det.

 

jag vet inget tyvärr om distiller :(

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det kan de säkert i nödfall, blir extra korr då, vet av erfarenhet att texter gillar att flytta sig då de konverterar ifrån ID. Men eftersom mitt dokument (med bilder och allt) är en bra bit över fyra GB så är det oxå lite pilligt. De skulle haft dokumentet till provtryck igår förmiddags, och jag satt med exporten till 21:00 igår, måste fixa det idag...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Att marginalerna ändras beror på att distillern skär bort allt tomt runtomkring innehållet på sidan allt som oftast.

 

Prova att lägga en vit ram runt alla sidorna längs papperskanten. Det ska hjälpa till att få marginalerna rätt!

 

/Nisse

---

Frånsett att det inte fungerar, hur tycker ni att det verkar?

 

[inlägget ändrat 2002-08-24 12:48:18 av NisseSthlm]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men det är inte det, den skär alltså i befintliga färgplattor, även om jag dragit ut dessa 3 mm och även om jag ökar sidstorleken med +3 mm och förstås då även om jag ökar utskriften (till PS) med +3 mm.

 

Panik...

:-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...