Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort multimedia i XP?


Samarit

Rekommendera Poster

Försöker banta alla onödiga grejer i XP, kan inte fatta hur man tar bort "onödiga" multimediaprogram som t.ex. Movie Maker... Även "Hjälp" programmet för handikappade har jag försökt få bort utan resultat. Provat, lägg till och ta bort program - där dyker dom inte ens upp. Provat isamband med installations-cd...

 

Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Även "Hjälp" programmet för handikappade har jag försökt få bort utan resultat."

Öppna "Kontrollpanelen" och där finns en ikon för "Hjälpmedel":

 

"Anpassa datorns inställningar för personer med nedsatt syn eller hörsel eller med rörelsehinder"

Bocka ur det som är olämpligt för dig.

 

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör om installationen och var aksam på varenda flik och kryssruta, så slipper du mycket.

 

Sedan är nog inte bara jag lite nyfiken på hur mycket hårddisk/prestanda man vinner på att göra en sneak-installation av XP (Home eller Pro?).

 

Håll oss gärna underrättade.

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knåpar med min snik-installation av XP-pro och har valt att skippa både de ena och andra. Framför allt alla "snygga" prestanda alternativ. Mycket är utseende i XP och rimmar dåligt med min bärbara MMX 266 Mhz ;-/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta dig fram till filen "SYSOC.INF" och öppna den i Notepad (Tex) och ta bort "hide" i från alla saker du vill..då ska du få upp de i "lägg till/ta bort program"...för att se den filen måste du välja att visa alla filer....

 

 

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill inaktivera ett antal tjänster, som XP default sätter till att automatiskt starta, så har Black Viper en genomarbetad och uppdaterad sida om lite tips. Sparar alltid lite systemresurser och snabbar på uppstarten:

 

http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...