Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Remote Computers i Win 2000


Mr. Bruce

Rekommendera Poster

Remote Computers: Hur fungerar denna funktion, kan den vara ett alternativ till VNC, om man bara kör sina datorer inom ett lokalt nätverk.

 

Jag vill komma åt en dator som inte har någon skärm, och just nu kör jag VNC, men det är ju en irriterande fördröjning i det programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"irriterande fördröjning" är oftast beroende på hur segt/snabbt ditt nätverk är, jag kör själv en VNC över ADSL och det fungerar mycket bra.

 

Har du testat att köra denna VNC lokalt eller "mot nätet"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag VNC är extremt slött jämfört mot exempelvis Windows Terminal Services, på samma nätverk eller över samma länk... å andra sidan är väl det inte särskilt konstigt? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Terminal Services

Finns detta inbyggt i Win2000? Vill gärna kunna styra min server hemma när jag sitter på jobbet. Bägge har Win2000 Pro.

 

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

michael ericsson

 

[inlägget ändrat 2002-08-22 07:58:09 av michael]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Terminal Services

 

Finns detta inbyggt i Win2000?

 

Att köra TS på en PRO, är inte möjligt, för det är en Server applikation....så med största sannolikhet så får man leta efter nått annat alternativ....pc anywhere eller vnc typ.....

 

Men dock så finns den möjligheten i XP PRO, med snygga RDP 5.1....

 

Jag har testat att köra med XP "TS" och den är bra, och för mig har det fungerar kladerfritt. Inget speciellt lagg.

:)

 

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...