Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Film!


Morpheus

Rekommendera Poster

Oskar Hansson

Vad menar du?

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man laddat ner en divx-film från internet och vill köra över den till teven. Hur gör man då?

Alltså ett program som visar filmen på teven samtidigt som filmen rullar i datorn.

Naturligtvis har jag både videokort och sladdar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Pettersson

Menar du divx-film till något dvd-kort?

Har själv succefullt flyttat divxströmmen till mitt hollywood+kort. m. hjälp av divxplus och hhplus

http://www.hplus.hu/hhplus/doc_en.php

(det gick dock ej endast med divxplus, men den senare fixade till det) - fungerar dock endast på win2000 -> ej win XP.

annars kan du som sagt använda tv-ut på ditt grafikkort (om det stöder det dvs).

Själv så tyckte jag det endast var lyckat iom att nu kan jag titta på filmer på tv och samtidigt göra andra saker på datorn...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har S-VHS-uttag på grafikkortet, men det stödjer inte min video/tv.

Kan man ändra så att man kan skicka allt man ser på skärmen till video/tv via ett videokort (VHS-C-uttag)?

PS. Skall titta till hhplus.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske någon kan hjälpa om du berättar vad det är för kort du gömt i burken.

 

Annars kan du alltid titta på någon av sidorna med information om DivX. Där kan du säkert hitta information eventuella program du behöver för att styra bildströmmen över ditt videokort.

 

Första bör du dock besöka tillverkarens hemsida. Kanske de har lite hjälp att erbjuda.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Det borde gå att ändra utsignalen till komposit + skaffa en sladd som går från s-vhs till komposit. Vet du vad du har för grafikkort?

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Jag har ett Geforce 2 MX400 där det fungerar. Borde gå på ditt också.

 

Gå in på Egenskaper för bildskärm tryck på fliken Inställningar och knappen Avancerat. Under fliken nView väljer du Klona (Tv:n måste vara ansluten). Högerklicka på bildskärm #2 och se till att du har rättPAL-format valt. Tryck på fliken GeForce2 MX och tryck på knappen Övriga egenskaper. Tryck på fliken Överlagringskontroller och knappen Videospeglingskontroller. Där väljer du Sekundär bildskärm som Helskärmsenhet och Källaspekt som Bildförhållande (kan behöva ändras om bilden på tv får fel förhållande).

 

Har jag glömt något?

 

Känner du inte igen menyerna så kanske du ska prova nVIDIAs referens-drivrutiner.

 

Hos mig resulterar dessa inställningar till att de videoströmmar "fångas" och visas i fullskärm på tv:n, medan jag kan arbeta på datorn och ha filmen som ett pyttefönster där.

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...