Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konvertera DOS-text till WORD


PeriSandby1

Rekommendera Poster

Hej

Har försökt göra ett macro i MSWord 2000 som konverterar gamla DOS-filer till WORD-format. När jag gör detta manuellt (via Infoga->fil) så får jag upp dialogrutorna "Konvertera fil" (kommer endast ibland!). Här väljer jag "Kodad text". Nästa dialogruta är "Filkonvertering - <filnamnet>". Här måste jag välja jag "Västeuropeisk (ISO)" för att min DOS-text ska bli helt rätt (innehåller svenska tecken samt rutor mm uppbyggda av "semigrafiska" symboler).

Om jag nu spelar in detta som ett macro och kör det så blir det fel konvertering. Om jag ändrar "ConfirmConversions" till TRUE så får jag upp den första dialogen "Konvertera fil" men inte den andra dialogen och allt blir även denna gången fel.

 

[inlägget ändrat 2002-08-15 10:47:58 av PeriSandby]

[inlägget ändrat 2002-08-15 10:49:21 av PeriSandby]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade verktyget - verkar bra - men det dokument som skapas med automatik från programmet blir bara "halvvägs" formaterat. Då man öppnar det skapade dokumentet första gången så får man upp dialogrutorna "Filkonvertering" och måste göra sina val - alltså det går inte göra konverteringen helt automatiskt (för t ex batch-jobb) som jag är ute efter.

 

/Per

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...