Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lexmark z51


Jojja

Rekommendera Poster

Har en lexmark z51 stående hemma, och den har varit slut på bläck i den ganska länge nu, så jag köpte sånt "refill kit" (mycket behändigt kit btw) och fyllde upp, men det fungerar lika dåligt som innan...

Troligen har skrivarhuvudena torkat, för gul färg fungerar kanon, och svart blir inte bra, det blir bara svarta streck...om jag skriver ut en svart kvadrat, så missar skrivaren typ var 5 linje! fattar nån vad jag menar, för det är svårt att förklara.

För att tala om det magenta och cyan, det bidde inget alls med dom.

 

Så frågan är kan man ställa ner skrivarpatronerna (jo skirivarhuvudena sitter på patronen) i nån sprit av någeslag? Vilken isf....

 

Man skulle kunna köpa nya patroner, men dom är ju dyrare än skrivar rackar´n ...:(

 

Tackar på förhand.

//Dreben

_____________________________________________

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om skrivarmunstyckena sitter monterade i bläckpatronerna - byt dom eller släng skrivare och köp en där man kan byta bara just munstyckena (tex Canon).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom skrivarpatroner kostar hos cheapink typ 950:- och jag köpte skrivaren för en 1000 lapp för två år sen, så + jag på 1000 kr till å får en alldeles modern skrivare....så att dumpa printern är nog ett hett alternativ.

 

Men det finns ju rengörings satser att köpa tex. http://195.178.181.130/lasso.acgi?-token=736670915&a=1969&-response=101cicse/100art/130datatillb/13022.lax .....i en så är det inte bara explorer i en sån? eller vad är det, och vad finns det för alternativ?

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörredu Peter17, den där länken var nog det vettigaste länken på mycket länge.

 

Den är mycket uppskattad av mig.

 

1000x tack :o)

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...