Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TDK cyclone 48/24/48


tjoff

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu verkar det som om min uråldriga 4/2/6 scsi brännare har gjort sitt. Efter att ha flera år utan felbrända skivor så har den förstört flera stycken bara idag.

 

Jag är och var riktigt nöjd med brännaren på grund av sin exellenta kvalite och hastighet (då jag köpte den iaf ;). En värdig uppföljare håller alltså på att siktas.

Problemet är att ekonomin inte är var den borde vara. Så kriterierna är smått blyga: kvalite, snabb och billig ;)

 

Jag är i normala fall inte för de snabbaste cd-brännarna eftersom vinsten e marginal. Men TKDs cyclone 48/24/48 är ganska billig (ca 1.2kkr) + att jag har goda erfarenheter av 40/12/48 brännaren i samma serie.

Anledningen till att jag köper den senare är mest pga. cd-rw hastigheten.

 

Prislappen ligger egentligen i gränslandet.

Men det jag oroar mig över främst är kvaliten, i det här fallet är det ju en riktigt snabb brännare för lite pengar och det brukar ju inte leda till kvalitet. Är det nåt att oroa sig för eller kommer brännaren vara klass med min gamla då den förfaller? eller iaf ett par år..

 

Den klarar av: Track-at-Once, Disc-at-Once, Session-at-Once, Multisession, Fixed and Variable Packet Writing

Men inte: Session-at-Once - vilket lillebror klarade

Är det nåt att ha?

 

Lite onödigt långt kanske, förkortat:

Är session-at-once nåt att ha?

hur är det med kvaliten? - garantitiden är 2 år och det är egentligen tillräckligt, med tanke på utvecklingen

 

Tjoff

[inlägget ändrat 2002-08-11 15:03:54 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, i de tester jag gjort åt M3 med brännare har jag alltid utsett TDKs brännare som vinnare för att jag alltid tyckt väldigt mycket om dem (å de har haft bäst prestanda)... kanske duger som svar? :)

 

Å andra sidan pågår dessa tester knappast mer än någon vecka på sin höjd...

 

40x-brännarna börjar juh på 600-700 spänn idag, så en brännare för 1200 spänn är juh inte direkt billig heller, borde inte vara skräp om man ser på det så mao.

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter att ha läst ett par reviews på 40x versionen så har jag åxå fattat tycke om den.

 

Det är egentligen bara ett frågetecken (samt om jag har pengar nog), och det är session at once.

 

Min förra brännare hade inget hade bara track at once och disc at once så jag har ingen erfarenhet utav det.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

memorex är skit, köp liteon 48x istället, använder exakt samma komponenter som tdk, är den bästa och billigaste brännaren som finns, IMHO finns det inget alternativ ekonomiskt och prestandamässigt sett.

 

Covante

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag får se hur det blir, får kanske tag på en Yamaha CRW-F1 för ett bra pris.

 

Men annars så får jag se om det blir TDK. Ska kolla upp Liteon om priset inte lockar på Yamahan.

 

Har inte hört allt för gott om memorex, men det kan vara värt att kolla upp.

 

(hmm, har eforum problem? - verkar inte funka särskilt stabilt nu)

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu skulle kunna nöja dig med en 40x brännare, så köp en plextor 40x. Iofs så var dess föregångare en Mitsumi 2x, men jag är så innehvete nöjd med prestanda och kvalite´ på bränningarna (vågor :) ).....den var billig åxå...

 

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fördelen med TDKs 48x (med flera) är inte jusst 48x (skiljer ju bara ett par sekunder) utan 24x cd-rw mot 12x cd-rw.

 

Plextor är lite väl dyra jämfört med andra.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...