Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SB Live!


Niklas

Rekommendera Poster

Köpte ett SB Live! Value i somras och trodde att jag fick en produkt i sann Creativ-anda. Såsåm välskrivna drivrutiner och enkel installation.

Men icke!!

Främst i Spel och även Windows (mer sällan) krångalar det. Så fort det kommer upp en ruta med "Förbjuden åtgärd" så hänvisar den till ljudkorts drivrutinerna.

Ahh tänkte jag!

LiveWare 3.0 och Direct X 7.1 borde göra susen!

Icke!!

LiveWare 3 var dessutom ännu värre när det gäller installationen, än föregående versioner.

En extra mycket störande startmeny, en kryptisk grej som heter "DiscDetector" och en massa annat krimskrams jag kunde vara utan. Jag skulle mycket hellre haft riktigt skrivna drivrutiner.

Jag funderar allvarligt att sätta in mitt hederliga Sounblaster AWE 32. Det var bara att stoppa och det fungerarde alltid klanderfritt.

Jag undrar vad dom håller på med på Creative. Det är ju inte utan anledning att

deras Soundblaster 16 blev den standard som den var (är) bland ljudkort.

Sen läste jag också Mikrodatorns test av kortet. De nämnde krånglig installation och dåligt skrivna drivisar..........

Skönt att få avreagera sig lite!!

Kommentare? Samma erfarenheter?

 

// Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har du kollat så inte kortet krockar med något annat? Jag tro IRQ:n måste vara på 11:an oxå.

Själv hade jag oxå problem med kortet ändan tills jag formaterade datorn, då fixade sig allt. :-)

Men det har du nog inte lust med att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
anders rundgren

Jag har oxå problem med drivrutiner till SB Live 1024. Datorn hänger sig både i Win98 och i spel. Kan det bero på att jag kör AMD K7 och MSI moderkort?

Enda sättet att få datorn att gå stabilt är att markera drivrutinerna som disable i profilen. Det blir även tyst och skönt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...