Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3G och lite annat ...


Flugfiskarn

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag står i startgroparna för en ny mobil. Ska jag köpa en hyggligt "billig" telefon för att invänta 3G-telefonerna till nästa höst? Eller är det inget att stå efter ...

 

Dessutom undrar jag: Om jag köper en telefon utomlands nå'nstans - nog fungerar den även i Sverige?!! Är mobiltelefoner särskilt billiga i något land för den delen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag köper en telefon utomlands nå'nstans - nog fungerar den även i Sverige?!!

Om det är en GSM-telefon för 900/1800-bandet så bör den fungera i Sverige.

 

Men det finns vissa problem med att köpa telefoner utmomlands... En vän till mig köpte en Nokia (vet ej modell) när hon var i Singapore. Mycket billig men det fanns minst en hake. T9-inmatning fanns inte på svenska utan endast på engelska och, tror jag, kinesiska.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G blir nog dyrare att ha mot dagens GSM/GPRS enligt undersökningar. Först en dyr 3G lur sedan ett "dyrt" 3G abonnemang....? Mycket kan hända under tiden, kanske 3G blir försenat? Så mitt tipps är att satsa på en bra gprs-lur som stödjer java med mera (under tiden). Kommande Neonode med microsofts operativsystem ser mycket intressant ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OK du!

 

När finns denna trevliga telefon Neonode ute på marknaden då?

 

Annars blir det nog en 6610, men jag läste nå'nstans att den inte har vibrator - kan det stämma?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...