Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3dsmax 4, importera .bmp och extruda?


brorsan

Rekommendera Poster

Hej! Har en bild på "Intel inside"-logon i två färger, svart (loggan) och vitt (bakgrunden). Det jag undrar är om jag på något sätt kan importera bilden i 3dsmax och extruda själva loggan? Nån som förstår hur jag menar? Det jag är ute efter är intel-loggan som ett 3d-objekt.

 

Skulle vara tacksam för hjälp med detta :)

 

 

.:def:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag antar att du menar vektorisera när du skriver extruda...?

 

Det får du göra i ett annat program, exportera som DXF och importera sen den i 3dsmax.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret! Med extruda menar jag att uppnå resultatet man får om man väljer "extrude"-modifiern på t.ex. ett 2d-objekt (som tex text) :)

 

I vilka program kan man öppna min bitmap och sedan exportera den till dxf?

 

 

.:def:.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag brukar använda det tilläggsprogram som finns i CorelDraw (CorelTrace), men det finns andra program som gör samma sak, har dock inget namn på något...;( men sök på www.download.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte först föreslå Displacement Modifier men såg att du ville ha en frilagd modell av intelloggan. Själv brukar jag lägga loggan som bakgrund i Front-fönstret, maximerar det fönstret och ritar splines med bakgrunden som mall. När man förstår hur bezierkurvorna fungerar krävs det varken tecknartalang eller mycket tid för att göra en modell av en logo. Intelloggan är dessutom ganska enkel i sig. Se bara till så att bakgrundsbilden är låst så att du kan zooma in och ut i fönstret utan att tappa orienteringen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kollade på download.com men inte ett enda av proggen jag provade klarade av att spara i annat format :(

 

.:def:.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, hade inte provat nån av dom där :) Synd bara att dom funkade crap :/ Får väl bli att dra linjer för hand med bilden som bakgrund :( Men tack ändå!

 

.:def:.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...