Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Casio Exilim M1 och 128MB Secure Digit


DanielR

Rekommendera Poster

Hello fellow Eforumists...

 

Jag har lite problem med min Casio Exilim M1 i kombination med ett 128MB minneskort.

 

Jag köpte en Casio Exilim precis när den kom samt ett 128MB minneskort. Den fungerade bra ända tills jag skulle lägga in MP3filer på kameran. Då fick jag världens problem och det slutade med att det inte gick att ta några bilder för det stod att minnet var fullt men ville man se vad som fanns i minnet så fanns inget där. Den gick heller inte längre att koppla till datorn.

 

Eftersom det antagligen var fel på minneskortet gick jag ner till Fujifoto på PUB (måste berömma butiken, excellent service! Tre personer engagerade sig i mina problem trots att jag aldrig handlat något där, inte ens denna kamera eller minneskort!) där vi testade minnet i en Minolta Dimage X och där fungerade det hur bra som helst.

 

Jag åkte sedan ner till Sense i Haninge som ansvarar för Casios support i Sverige och där testade vi minnet i en annan Exilim och även där blev det problem. Deras slutsats blev därför att det var fel på minneskortet och Dustin skickade mig ett nytt.

 

Samma problem uppstod dock igen med det nya minneskortet! Nu hade såklart servicekillen på Sense gått på semester och varken vikarien där eller Dustin kunde hjälpa mig alls. Dustin var dock så vänliga och skickade mig ett 64MB Multimedia Card för att testa och med detta kort fungerar allt utan problem.

 

Min fråga är då, är det bara fel på min kamera eller är det ett allmänt problem med alla Exilims i kombination med 128MB Secure Digital kort?

 

Jag vore därför mycket tacksam om någon som köpt en sådan här kamera kunde delge sina erfarenheter, både om det har fungerat och om det inte har fungerat. All form av feedback från någon med en likadan kamera uppskattas!

 

Känner ni någon med en Exilim, kolla gärna med dem om den har fungerat och om de har testat med Secure Digital minne.

 

Tack på förhand.

 

Mvh

Daniel Ricknäs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...