Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

font problem


torkel laurell

Rekommendera Poster

torkel laurell

Hej!

 

Jag har stött på ett problem med fonter Mac/PC som jag inte kan förstå. Jag har en stuffat arkiv med Mac PSfonter som jag lyckades zippa upp på PC till c:a 25% av filerna tidigare i år. Då gick det bra att konvertera dom fonterna (som zip-programmet hade orkat öppna). Idag har jag provat med Aladdin Expander 5.0 för PC med samma stuffade sit-arkiv, men nu produceras tydligen bara fontnamnen, filerna väger 0 kb! Likadant när jag förde över Mac PSfonter direkt, utan komprimering. När de hamnet på PCen vägde de 0 kb, och gick naturligtvis inte att konvertera.

 

Vad är detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

torkel laurell

Låt mig förtydligta mig.

 

Vad som syns som enbart ett fall av korrupta filer är inte enbart så. Jag refererar til ovanstånde fråga och fortsätter att påstå att någonting inhiberar mina försök att importera Mac ps-fonter till min PC.

 

Jag gjorde om importen av okomprimerade fonter (över Zip-skiva) för att kolla resultat. Tjaa, sak samma. Väger noll. Fins egentligen inte.

 

På Mac lyckades visserligen igen c:a 25% extraheras (ett fel finns uppenbarligen i sit-arkivet ifråga), men igen fanns filerna där och hade vikt och bestämd funktion. Allt var alltså rätt innan jag försökte öppna dom på min PC.

 

Det är det här som förbryllar, varför funkar inte saker som det brukar göre. Finns det varningstecken för något program eller programfunktion. ( Det enda jag kan tänka på är att jag installerat ADOBE Printer 4.2.4cd.

 

Vad skulle det annars vara än en skrivarrutin som just dödar Mac-psfonter?

 

Inte vet jag!

 

Torkel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...