Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Seeeg uppstart för Mediaspelaren


Bassplayer1960

Rekommendera Poster

Bassplayer1960

Vad är det för fel på Mediaspelaren egentligen?

Versionen är 7.01.00.3055 på Windows ME.

 

Först i början direkt efter en windowsinstallation

fungerar den klanderfritt...men efter en dags användande så startar den segt. Dvs först efter

5 till 15 sekunder börjar filmklippet visas som jag öppnar med spelaren. Frustrerande!

Det hjälper inte att starta om systemet, det enda som hjälper är en ominstallation av windows!

Datorn är en P4, 1600Mhz så det kan ju inte vara för slö dator....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

Beror väl lite på vad det är för filmklipp du vill kolla på.

 

Är det ett stort filmklipp (hel långfilm) i MPEG4 ("divx") kan det ta några sekunder innan det börjar rulla.

 

Men är det små mpeg1-snuttar du glor på, så skall det ju öppnas "omedelbart".

 

Du får väl kolla om det ligger något program i bakgrunden som ligger och drar resurser.. Antivirusprogram kan exempelvis slöa ner det snabbaste system rejält.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bassplayer1960

Spelar ingen roll längden på klippet. Om det är ett klipp på bara 5 sek kan jag få se denna 3 ggr innan jag ens kan stänga spelaren på grund av fördröjningen.

Jag har inga andra program i bg som snor åt sig resurser. Grejen är ju att om jag installerar om windows så funkar spelaren hur bra som helst i ett par timmar eller så, sen börjas det igen; klippet startar, sen kan jag inte stänga spelaren (eller ändra t.ex. ljudvolym) förrän efter många sekunder, ibland upp till 15-20 sek. Detta är väldigt frustrerande om jag t.ex. ska leta efter ett speciellt klipp bland flera hundra småklipp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Kan det vara så att mediaspelaren försöker kontakta internet (som kanske inte är uppkopplat)?

 

Testa med att uppgradera mediaspelaren till senaste version. (Men det verkar du ju ha, jag har samma..)

 

Om jag skall vara riktigt ärlig, så är ME tämligen krångelfyllt.... Win98 funkar betydligt bättre.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bassplayer1960

Nä, internet vill den inte kontakta det vet jag.

Jo, ME verkar suga på det mesta. Jag gör slag i saken; jag skriver "format c:", stoppar sen i win98-skivan och skriver "install"

 

:o)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

En ytterst god idé. Glöm bara inte av att köra windows update efter installationen..

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...