Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datakabel (till Wanchai)


KungKrille

Rekommendera Poster

KungKrille

Kabeln DRS 10 passar R600 och jag får ett meddelande i telefonen - "Data Port Open". Jag fick ingen mjukvara med och laddade ner EricssonCommunicationsSuite_English_1.2.5 från Ericsson. R600 finns inte med i listan över telefoner och hittas inte om jag söker den med programmet. Jag kan välja "Generic Phone" men kan ändå inte välja anslutning - inte ens kabeln hittas.

 

Undrar om programmet är gammalt eftersom bara 3 äldre telefonmodeller finns i listan. Dessutom står det i bruksanvisningen till R600 att telefonen ska fungera med DRS 10 och 11. Jag får nog leva med de bakgrundsbilder som finns, för jag kostar inte på WAP bara för att kunna byta bilder.

 

[inlägget ändrat 2002-07-06 15:38:31 av KungKrille]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KungKrille

Tyvärr, fungerade inte. Det enda program som fått kontakt med R600 i ca 2 sekunder är "float´s Mobile Agent". Man kan se en glimt att det är just R600 man är uppkopplad med, men strax kopplas man ned. På Ericssons hemsida finns ingen mjukvara alls till R600 ännu. Hoppas det kommer så småningom...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KungKrille

Jag lyckades ladda ner min bild genom att ansluta till mvivas WAP. SonyEricsson har en service där man kan ladda upp egna bilder till deras server och sedan via WAP ladda ner dom i telefonen. Kostar samtalstaxa men just nu har jag inget val.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KungKrille

Jag frågade Ericsson support om det överhuvudtaget går att föra över data mellan PC och R600 och fick det här svaret:

 

"Det finns tyvärr ej något sätt för att överföra bilder till R600 via sin dator. Det finns i dagsläget ej heller några planer på detta.

Det finns tyvärr ingen möjlighet att synkronisera Ericsson R600 med en dator. Den enda funktion datakabeln ger är att man kan använda telefonen som ett modem för att ansluta mot tex Internet.

 

Vänliga hälsningar,

/Rickard

Sony Ericsson Customer Care Center"

 

Hur kan man släppa en telefon som ska vara billig men med funktioner som är för dyra att använda? Vill du ha bilder, skärmsläckare och animeringar utöver dom som följer med telefonen måste du ladda ner allt via WAP :(. Det är i och för sig okej eftersom man ändå måste betala för vanliga loggor och ringsignaler. Problemet är bara att den som ska göra dessa inte kan prova sina alster på mobilen innan han publicerar dom på internet. Han måste alltså först lägga ut dom på webben och sedan tanka hem till sin telefon via WAP för att se resultatet. Är han inte nöjd måste han gå igenom hela proceduren igen. Hur många tror ni kommer att producera skärmsläckare till R600 på det här osmidiga sättet?

 

Därmed sätter jag punkt för experimenten med datakabeln!

 

[inlägget ändrat 2002-07-08 16:41:22 av KungKrille]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...