Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Klubben för inbördes beundran..


gondor lias

Rekommendera Poster

gondor lias

Jag undrar hur man får utmärkelser i eforum? Är det något som nån på idg sätter dit efter tycke och hur bra kompis man är med personen som får utmärkelsen?

 

Det verkar vara lite "bastuklubb" över det hela...

(bastuklubb = för invigda)

 

G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Det verkar vara lite "bastuklubb" över det hela...

(bastuklubb = för invigda)

 

Hehe, tycker du det. Jag har faktiskt också funderat lite på det där med utmärkelser hur man får det.

 

Klart, man är ju här och hjälper folk för att det är kul. En utmärkelse sporrar ännu mer, men det ska man ju vara förtjänt av.

 

Poäng som man får på Eforum verkar missbrukas en hel del har jag läst. Folk är lite missnöjda med poängsättningen att man "kompispoängsätter" någon.

Lite orättvist! Då förlorar poäng sitt värde, tycker jag.

 

---

/Stefan.E

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälp. En ny poängtråd! Läs först om alla orättvisor och missbruk här:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=290090

 

Vad jag tycker om det hela framgår för den som orkar läsa hela tråden.

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varför inte börja en ny toplista med de som trycker på "anmäl" inlägget..

 

*suckar* vem orkar bry sig....

 

---

stoffe-2k - som troligen leder den top 10 listan stort :e

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Fast den tråden behandlade ju bara poängen. Jag har också funtat lite på Hygglo, Proffs, MVP, Klippa mm... :)

 

Vem delar ut?

 

/Nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Stoffe-2k!

 

Varför inte börja en ny toplista med de som trycker på "anmäl" inlägget..

 

Hehe, så man ska ha tävling i vem som anmäler flest?

 

Gissa om folk anmäler till höger och vänster bara för att hamna på topplistan. Lär väl bli i samma stil som poängtoppen. "Kompisanmäler" :)

 

---

/Stefan.E

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett det där med utmärkelser och gjort reflektionen att det handlar om fåfänga, ungefär som med poängen.

 

Det verkar vara viktigt för en del på Eforum att på något vis dokumentera sina insatser med statistik och ikoner av olika slag.

 

Låt dem hållas, säger jag. Det är meningslöst att ändra några regler. Fusk och tveksamheter kommer alltid att förekomma. Det viktiga är väl ändå att folk hjälper varandra?

 

Men jag vet inte heller hur man bär sig åt för att få en låtsaspokal eller två. Skaman fylla i ett formular någonstans, eller?

 

______________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

[inlägget ändrat 2002-07-04 20:33:47 av LarsW]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag har fått några utmärkelser. Fråga mig inte varför, men en dag bara var dom där, vilket iofs är trevligt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt inte en helt tokig idé att att moderatorn skulle kunna tilldela någon MVP-status och att denna status syntes på nåt vis. Det skulle kunna ge den som frågar en indikation på tillförlitligheten på informationen i svaret.

Dessutom skulle det kunna funka som ett "tack för den tid du lägger på att hjälpa andra", forumets styrka (för eforum är imho verkligen ruskigt bra) ligger ju i att det finns en massa kompetent folk som delar med sig av sin tid. Att det finns de som inte kunde bry sig mindre om de råkar bli utnämnda MVP gör ju inget.

 

red: typo

[inlägget ändrat 2002-07-04 22:26:02 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, fåfänga? :)

 

Såvitt jag förstått tilldelas inga 'utmärkelser' efter några givna regler... en vacker (eller regnig) dag bara finns den/dom där, definitivt inte på begäran av den drabbade/lyckligt lottade och definitivt utanför dennes kontroll :]

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag förstått tilldelas inga 'utmärkelser' efter några givna regler... en vacker (eller regnig) dag bara finns den/dom där, definitivt inte på begäran av den drabbade/lyckligt lottade och definitivt utanför dennes kontroll :]

 

Ska vi tolka detta som om att det sitter någon tjänsteperson på IDG och delar ut dessa ikonpokaler efter eget tycke, eller?

 

Den som har detaljer om denna hantering får gärna berätta. Jag är nyfiken pokallös :-)

 

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Jag undrar framförallt hur man får en W. Kan vem så helst få en Weyland-utmärkelse? ;)

 

/Nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi tolka detta som om att det sitter någon tjänsteperson på IDG och delar ut dessa ikonpokaler efter eget tycke, eller?

Jag tror du är väldigt nära sanningen där... :)

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...