Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Polyfoniska / flerstämmiga ringsignaler


JANspeed

Rekommendera Poster

Hej!

 

En kompis till mig har precis fyllt år och och skaffat sig en Panasonic GD75. Nu undrar om det finns något bra program för att skapa ringsignaler med och om det finns några bra ställen man kan ladda ner flerstämmiga ringsignaler till Panasonic?

 

Letar speciellt efter Final Countdown av Europe eller Axel F, filmmusiken från Snuten i Hollywood?

 

Är mycket tacksam för hjälp.

 

/JANspeed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar inte dagens nallar av att skapa flerstämmig musik på samma sätt som C64 på sin storhetstid?

Tremolo :)

 

/Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men även om jag hade en C64 så visste jag då lika lite som nu om hur man går tillväga och C64:an är troligtvis skrotad sen långt tillbaka.

 

Som jag skrev ovan så är det min kompis telefon och inte min egen så det blir lite svårt att fråga om jag får låna hans telefon över några dagar för att knåpa låtar på. :)

 

Men vet du nått program till PC så är jag mycket nyfiken?

 

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade det också! Frågan är om det finns något sätt att kopiera en låt som man fått ut från något annat program eller om man måste gissa sig till noterna.

 

Har samlat på mig några program nu så får se vad min kompis tycker.

 

Tack för hjälpen i alla fall!

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KungKrille

Det finns program som konverterar midi till Nokia, och program som konverterar från Nokia till andra modeller. Det är ju en variant.

 

En annan lösning är att göra låten i en sequencer, som kan visa de inspelade spåren med bokstavskoderna (C, D, F#) och skriva av dem i GD92 Composer eller direkt i telefonen. Vill du ha kända låtar finns det mängder med midi-filer att ladda ner på internet.

 

[inlägget ändrat 2002-07-05 11:32:21 av KungKrille]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...