Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildeditor


KungKrille

Rekommendera Poster

KungKrille

Finns det program att ladda hem för att göra egna bakgrundsbilder till Ericsson R600? Då menar jag inte logos utan bakgrundsbilder i gråskala. Den inbyggda editorn är inte helt lätt att använda... Vidare undrar jag var man kan ladda ner bilder till R600 utan att man måste ha ett WAP-konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KungKrille

Jag tror jag hittade lösningen på Ericssons hemsida. Man kan rita bilderna i vilket program som helst och spara som gif med fyra "färger": svart, vitt och två gråtoner. Största storlek är 101*67 pixlar. Då är det bara att skaffa en datakabel för 350 pix :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Hellquist

Jag har testat art nr 32-4750 från Clas Ohlson. Det är "samma" kabel som föreslås här ovan men med USB-anslutning. Den medföljande mjukvaran fungerar INTE med R600. Kanske är det skillnad om kabeln sitter i COM-porten? På Clas Ohlson har du 30 dagars öppet köp så testa gärna och berätta hur det gick. Jag börjar snart bli igenkänd hos Clas Ohlson returdisk...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag har testat art nr 32-4750 från Clas Ohlson. Det är "samma" kabel som föreslås här ovan men med USB-anslutning."

Är det Ericsson orginal, så är det ett kanonpris. DCU-10 som Ericssons USB-kabel heter, ligger på omkring 600 till 700:-. Clas Ohlson brukar ha låga priser. Ska kolla det i deras butik i morgon.

 

_____________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KungKrille

Tack för alla svar! Enligt handboken ska både DRS-10 och DRS-11 vara kompatibla med R600. Telefonen är så pass ny (rättare sagt nyss utkommen - skulle börja säljas i julas!) att säljarna inte hunnit uppdatera kompabilitetslistan på sina hemsidor. Jag känner en som har en av dessa kablar så jag kan prova innan jag köper en.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Hellquist

Enligt Sony Ericssons Customer Care Center har DRS-11 en extra pin så att den fungerar med amerikanska TDMA-telefoner. För GSM-telefoner som t ex R600 spelar det ingen roll vilken kabel man använder.

 

KungKrille, kan du inte maila mig, alt skriva här på forumet hur det går med kabeln? Jag vågar slå vad om att kabeln passar, men förstår mjukvaran vilken telefon som sitter i änden...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KungKrille

Vi får se om några dagar - om min svärfar kommer ihåg att ta med mjukvaran överhuvudtaget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...