Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

t68i


staffo

Rekommendera Poster

har inte lyckats att skicka någon bild med t68i

utan får bara upp ett meddelande "fel vid sändning" efter att servern är hittad o sändningen har påbörjats jag tror att jag har alla inställningar rätt men kanske någon annan har lösningen på problemet jag använder telia telefonkort o home.se som e-mail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"men kanske någon annan har lösningen på problemet"

Kan du skicka mail överhuvudtaget från din telefon?

Att skicka bild med telefonens e-post är inget som jag dagligen sysslar med. Men gjorde ett test och det fungerar. Jag har kombinationen Telia.com mail och Comviq mobilabonnemang. Hemligheten är att ange rätt SMTP-server i telefonen. Alla e-postinställningar i telefonen är Telias, utom utgående server som jag angett Comviqs.

 

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå att skicka ett e-mail fungerar precis som det ska Det är när jag försöker att bifoga en bild som det inte fungerar utan efter en stund så kommer det upp "fel vid sändning"

Har försökt att både skicka från kamerans minne direkt o att först kopiera bilden till telefonen o att sedan skicka men med samma usla resultat jag tror att inställningarna är rätt men....

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det är när jag försöker att bifoga en bild som det inte fungerar utan efter en stund så kommer det upp "fel vid sändning"

Provat med att ange Telias SMTP-server? Istället för Home´s. Eventuellt kan det finnas begränsning i Telias kontantkort. Kolla med deras kundtjänst.

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte ett kontantkort utan ett fast abbon. o det är öppnat för internet av telia jag har provat med smtp-server o med fast ip adress som jag fick av home.se o även provat med localhost men inget hjälper

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"jag har provat med smtp-server o med fast ip adress som jag fick av home.se"

Men har du provat med Telias SMTP-server?

Det är när jag anger min mobiloperatörs SMTP det fungerar att skicka mail. Anger jag mail-leverantörens (i mitt fall Telia) SMTP, då fungerar det inte.

Du skriver också att du får "Fel på sändning" då det inte fungerar. Det meddelandet har jag också fått vid något tillfälle. Men dagen efter har det fungerat igen. Det är inte telefonen som genererar detta fel, utan nätet.

Jag tror ändå att det är någon epost-konfigurationsinställning, i kombinationen mail-leverantör och mobil-abonnemangsleverantörsom, inte är korrekt.

Jag har provat med både T68m och T68i och bifogat bild med mail. Och det fungerar.

 

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...