Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP LaserJet 1000w


Johan A.

Rekommendera Poster

Är detta en bra skrivare? Går det att få den att fungera i en blandad Windows/Linux miljö?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The HP LaserJet 1000w is a simple, solid, entry level Windows laser printer for entrepreneurial business individuals in micro and small office environments, and for people working remotely from home. They need a reliable and basic laser printing solution to produce a range of high quality, laser sharp documents quickly, easily and cost-effectively"

 

Detta är taget från deras presentation. Det beror alltså på hur många som ska använda den. Du kommer att få problem om ni är flera som ska använda den. Köp en ordentlig hp-skrivare direkt, de håller i över tio år.

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ska bara stå på ett litet kontor så det bör inte bli mer än ca 3 som ska använda den "samtidigt".

Det känns dock lite "overkill" att dra till med en HP8500 och liknande, men deras HP1220 verkar också ganska intressant.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en titt på HP LaserJet 2200:

http://www.hp.se/produkter/skrivare/product_overview.php?id=27&oversikt=hp%20LaserJet%202200d/dt/dn/dtn&leftnav=product_nav

 

Vi har ett par ex av föregångaren, 2100, på jobbet och dessa har fungerat oklanderligt som skrivare för mindre arbetsgrupper.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade också på den ett tag, men den går på 6200:- exkl moms hos Dustin och jag hade mer tänkt mig en runt 4-5000:-. Fast det går nog att hitta billigare leverantörer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt hur det kommer fungera under linux. För unix ska man helst ha en skrivare som klarar postscript (finns ganska billiga ps-skrivare numera). Annars blir det till att kolla om ghostscript stöder denna skrivare (eller om skrivaren har någon emulering som gs klarar).

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...