Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nokia 3510


Mälarstaden

Rekommendera Poster

Mälarstaden

Har någon mer än jag skaffat en Nokia 3510?

Jag har problem med att ta ner profiler från Club Nokia (dom hittar inget fel hos sig), Jag får ett mess "Meddelandet kan inte visas". Har jag gjort nåt fel? fel inställningar på telefon? Obs det är inte igenom GPRS/WAP(ej klart än hos Comviq).

Jag har beställt på deras hemsida. Och eftersom det inte finns POLYFONISKA (SP-Midi) ringsignaler för nerladdning hos Nokia eller Mobilehits för Nokia 3510, så provade jag att ta ner en vanlig ringsignal på både Club Nokia och Mobilehits,

men det hörs knappt nånting ur telefon då. Nokia förstår ingenting varför det är så. Dom signaler som hörs bäst är dom som är förladdade på telefon. Och dom polyfoniska hörs jäklar högt.

 

[inlägget ändrat 2002-06-26 19:30:09 av Mälarstaden]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har också skaffat en Nokia 3510! I sin helhet den bästa telefonen jag ägt hittils.

 

Jag har samma problem(?) som du med att det är en mycket låg volym på icke polyfoniska ringsignaler.

 

Via Nokias wap-sida (menyn "Tontjänster") ska det gå att ta hem fler polyfoniska ringsignaler. Detta har jag INTE lyckats med. Har du? Jag får "Fel vid nedladdning".

 

Något annat som jag tycker är lite märkligt är menyn "Meddelande". Där finns "Mallar".

I mallar ligger bl.a. bilder. Dessa bilder finns även i menyn "Meddelande" -> "Bilder".

Alltså på två ställen verkar det som. Lite bökigt.

 

Så har jag kanske hittat en liten bug?!

Om du skriver ett textmeddelande och väljer "Infoga bild" så dyker den svarta rutan upp överst på displayen, precis som det ska.

Om du sedan går in i menyn igen och väljer "Ta bort bild" så finns den svarta rutan kvar, vilket indikerar att bild bifogas, och bilden skickas också. Jag har provat.

 

Mvh Yeppe

 

[inlägget ändrat 2002-06-26 20:51:19 av yeppe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mälarstaden

Nej jag har inte heller lyckats med att ta ner ifrån "Tontjänster" får samma meddelande som du, jag har påpekat det på Club Nokia och dom frågade om jag ville ringa deras reklamation bla bla,,,, så jag fick nummret, men jag har inte ringt än.

Jag skulle vänta en vecka (4/7) så skulle jag ringa Club Nokia igen och se om det hade blivit ändringar. Club Nokia meddelade service om mina problem. "Bifoga bild" har jag och jag fick samma fel som du, bilden ligger kvar..?? Jag ska kolla med Service verkstad här om dom vet nått fel.

Jag har version 3.02 27-05-02

Att bildern dycker upp i 2 menyer stör inte så mycket just nu.

Synd att det inte finns datakabel till 3510 (än).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Har kontakta Nokia ang. bildmeddelandet. De tar lite tid på sig att svara. Har väntat 4 dagar nu utan svar.

 

Hur är det man gör för att kolla mjukvaran på en Nokia?

 

Skriv om du får reda på något intressant!

 

Mvh Yeppe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mälarstaden

 

 

*#0000# då får du reda på version, datum och vilken typ tror jag.

 

*#06# = serienummer

 

VARNING!!!!

*#92702689#= Servicemeny

Rör inte..det går inte att ändra sen!!!!

och garanti gäller antagligen inte då.

För att komma ur den menyn måste man stänga av telefon

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mälarstaden

Nu funkar det med ringsignaler:thumbsup:

man måste sätta Anslutningstyp till

Varaktig.

Jag satte upp en liten Wap-sida hos mej. :-) OBS DET ÄR BARA TEST

Skriv in det här i Bokmärke:

 

prova gärna det kostar inget. Funkar det bra ska jag nog bygga ut den med loggor å sånt

 

[inlägget ändrat 2002-06-30 22:29:27 av Mälarstaden]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Lite sent svar, detta p.g.a. en tvåveckors utlandsvistelse...

 

Ditt förslag om varaktig anslutning fungerar säkert...men inte just nu.

 

Oavsett om jag går in i "Speltjänster" eller "Tontjänster" så kommer jag till Nokias spelsida. Där finns bl.a. ett demospel som ska gå att ladda ned.

Det gör det inte. Det står att sidan inte kan hittas.

 

Försöker jag logga in på Club Nokias hemsida får jag ett meddelande som säger att "Filen för stor för att laddas".

Om det sistnämnda problemet beror ¨på Comviq eller Nokia kan jag inte svara på.

 

Det är så tjatigt när saker och ting inte fungerar som de borde!

 

Mvh Yeppe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mälarstaden

Jo idag såg jag åxå att det var nåt lurt med TonTjänster. Men det har funkat bra att hämta därifrån.

Har du tömt cache nån gång?

Har du testat att gå in på min wap sida

som jag testar med.

http://www.ahlm.info/wap/index.wml

OBS jag hade skrivit fel jö *.wml ska det vara hehhe.

Men som sakt Comviq har lite problem med att det är sååå många som vill ha Wap och att Comviq's nät inte hänger med.

Men som sagt Wap'n fungerer väldigt bra iaf med att ladda ner nya ringsignaler. Nokia har säker problem med sina wap sidor åxå för dom blandar in en massa Asp å java på sina sidor.

Aftonbladet funkar bra (även om deras sidor är i färg nu)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej e det bara jag som inte lyckas komma ut på GPRS me min telefon, comviq säjer att allt ska funka men det ända som kommer upp för mej är "tillfälligt operatörs problem". Comviq säjer: Testa en annan tid. Jag har testat att koppla upp mitt i natten, på dan, på kvällen å på morgonen, inget funkar. om någon vet vad det e för fel så skulle ni gjärna kunna få hjälpa mej.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mälarstaden

Det kan vara en inställning i telefon eller så har du dålig täckning?

 

Så här är det i min mobbe:

Aktiva Service-insällningar:Comviq GPRS

Startsida: http://wap.Comviq.se

Anslutningstyp:VARAKTIG <---OBS

Anslutnings-säkerhet: Av

Databärare: GPRS

GPRS-anslutning: Vid behov

Kopplingspunkt till GPRS: (tomt)

IP-adress: 130.244.196.090

Veriferingstyp: Normal

Inloggningstyp: Automatisk

Användarnamn: wap

Lösenord: wap

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viking Virus

Anledningen till att vanliga signaler låter så uselt är att 3510 är optimerad för polyfoniska ringsignaler. Läste det på någon av Nokias sidor.

 

 

__________________________________

b all the *nörd* u can b - Tekno

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack så mycket, men problemet är kvar, väntar på dem förbannade tecknikerna ska ringa å hjälpa, men dom e ju SÅ sega.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har ni med Comviq Kontant fortfarande problem med att logga in på Club Nokias WAP-sida?

 

Jag får felmeddelande "Filen för stor för att laddas".

 

Nokia verkar iofs bygga upp WAP-sidan ordentligt just nu. Såg att de gjort en hel del på "Tontjänster".

Logga in borde ju dock fungera ändå tycker jag...

 

Mvh Yeppe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mälarstaden

JO jag får också det felmeddelandet.

Ibland har jag kommit in, jag tog ner en midi signal.

Bilder har jag inte testat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare, har fortfarande problen me att komma ut på GPRS:n, eller det funkar inte alls *suck*. Om man läser instruktions boken till 3510 så stor det att man MÅSTE ha en "kopplingspunkt" för att koppla upp till ett GPRS nät... men dom inställningaran som man får av comviq så är det tomt där, ska det vara så? ni som har fått det å funka. (har ni comviq kontant?).

 

MVH

 

JOnkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Hellquist

Jag har visserligen inte Comviq Kontant utan Comviq kväll (tror jag det heter) men jag kan konstatera att GPRS på Comviq i bästa fall fungerar en (1) gång av tio (10)... Jag tror att du har rätt inställningar men att det är Comviq som har för dålig "GPRS-kapacitet". Nu har jag ingen Nokia men jag har fått det att fungera med kopplingspunkten isplnk1.swip.net

(Bokstaven efter första p:et är ett litet L.) Du kan ju testa det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare, har fortfarande problen me att komma ut på GPRS:n, eller det funkar inte alls *suck*. Om man läser instruktions boken till 3510 så stor det att man MÅSTE ha en "kopplingspunkt"

 

Problem är det med att komma ut med GPRS:n, men det ska funka.

 

Jag har ingen "kopplingpunkt". Det fungerar ändå med de inställningarna som du får från Comviqs hemsida.

 

Däremot ska du ändra en sak som "Mälarstaden" tidigare skrivit. Det är:

Anslutningstyp:VARAKTIG <---OBS

 

Använder du de inställningarna så ska det fungera att hämta ringsignalerna. Kanske inte på första försöket förståss...

 

Däremot så har jag aldrig lyckats logga in på Club Nokias hemsida. Det kommer väl...

 

Mvh Yeppe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mälarstaden

JAg har inga som helst problem med min uppkoppling. Om man inte kommer in på sidorna så så tror jag att det är många användare där redan??

Club Nokia är ett helsike att komma in på.

Här är en WAP-adresser till andra som har lite signaler, men man måste döpa signalerna själv efter nedladdning OM man ska ska spara.

http://www.adamdawes.com/wap.wml

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har gott in på adressen:http://www.adamdawes.com/wap.wml

och försökt att ladda ner en ringsignal, men det funkar inte för mej, det står inget svar försök senare. har suttit i en timme å försökt, måste man göra något specielt?

 

MVH JOnkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mälarstaden

Det var inga problem att tanka där ifrån.

 

Har du rätta inställningarna som jag skrev förut? (om du har comviq).

 

Töm cache ibland...på telefon.

 

prova min sida åxå det är bara BETA.

http://www.ahlm.info/wap/index.wml

det finns nån signal att ta ner (å en bild på mej)och servern ligger i sverige

[inlägget ändrat 2002-08-04 20:04:23 av Mälarstaden]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade valt fel på en inställning, fan vad cool sida du har.hoppas det kommer upp fler ringsignaler senare.

 

MVH JOnkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...