Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Markera tråd som läst...


fhe

Rekommendera Poster

En sak som jag verkligen inte blir klok på är flaggningen av vad som är läst och inte... Nu vet jag inte hur eforum håller koll på vad man läst och inte men det känns som om den inte är speciellt bra på det.

 

Jag skulle kunna tänka mig en funktion (i form av en länk) ovanför listan av inlägg i en tråd som man kan trycka för att hjälpa eforum att förstå att man faktiskt har läst allt nu och att det är ok att sluta visa att man har 3 nya inlägg i "hänt sen sist" när man faktiskt har läst dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lr ännu bättre som nån sa förrut att man kan själv skriva in datum och klockslag och från detta klockslag och datum är sedan inlägg flaggade...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... eller att man får upp en lista på de senaste gångerna man loggade in, så kan man välja varifrån man vill börja.

För man har väl inte exakt klockslag i skallen heller? ;-)

 

/Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast i mitt fall handlar det inte så mycket om att jag vill veta vad som har hänt sen senast, jag vill bara bulk-markera en tråd som läst (antingen för att jag läst den eller för att jag inte tänker läsa den och således inte vill se inlägg jag struntar i bland "nya inlägg").

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EZForum kör det sättet, men jag ogillar det skarpt...otroligt jobbigt om man nångång glömmer "avmarkera", för att sedan imårn märka att man läser samma inlägg som igår..;)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jo... Fast jag såg det mer som ett komplement till det som finns idag. Dvs, explicit markering som läst eftersom det uppenbart inte alltid händer med automatik om man klickar på en tråd.

Naturligtvis ska man inte tvingas att markera nåt som läst för att slippa läsa det igen, default måste ju vara att man vill läsa nåt max en gång om man inte letar upp det bland gamla inlägg.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där grunnade jag också på en stund som novis på Eforum.

- Fan, jag har ju läst massa inlägg, varför är de fortfarande flaggade som olästa?

 

Grejen är alltså att alla inlägg som skrivits sen du senast loggade in (eller ut) är flaggade som olästa.

Om du loggar ut och in igen så kommer allt att vara läst.

 

/Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, är det en så enkel logik bakom, så tråkigt...

 

Loggar jag inte ut så ser jag inte skogen för alla träden (eftersom jag inte läser saker uppefrån och ner utan mer lite som jag känner för det :-), loggar jag ut så försvinner alla nya inlägg och jag har ingen aning om vad jag läst och inte...

Det borde inte vara så jobbigt att låta sessionen hålla trådid:t på trådar man har läst och blanda in en "not in (id1, id2, id3, id4)" (alt. mellanlagra det i nån tabell som man rensar när sessionen dör) i uträkningen av antal olästa.

Fast det kanske kräver nåt roligare än asp om man ska göra det effektivt.

 

/F

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är EZForum? Nått kul?

 

Företsten fin hemsida du hade...

 

Forbidden

 

You don't have permission to access /eminos2/eminos/ on this server.

 

 

// Ulf

___________________________________________________

Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Företsten fin hemsida du hade...

 

Jepp, har aldrig orkat göra den...;) ...får bli nångång i sommar...;)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...