Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte spela online-spel!


JonasSjösteen

Rekommendera Poster

JonasSjösteen

Hej!

Jag är ännu inte så haj på detta med datorer, så därför frågar jag er andra. Jag har tidigare spelat en del onlinespel, typ Breakball och Tetris. Men går jag nu till dessa spel blir det bara en ruta med en liten ikon uppe i vänstra hörnet. Jag har Win XP, kanongrafikkort som fungerar och allt annat verkar också vara ok. Har jag råkat komma åt någon inställning som inte tillåter vissa programmerade spel? Hoppas på råd! Tack på förhand!

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Testa och se om det fungerar om du för tillfället stänger ned brandväggen...

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasSjösteen

Det har jag testat. Ingen skillnad. Har det något med Java att göra tro?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för "online spel" du försöker spela ? Pratar du om java applets som finns på någon sida ?

 

Windows XP har inte MS JVM installerad per default, det brukar normalt poppa upp ett fönster som frågar om man vill ladda ned och installera den första gången man går till en sajt med en java applet på.

 

Annars kan du ochså gå till windowsupdate och ladda ned den eller till http://www.microsoft.com/java

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ned JVM:en så fixar det sig nog.

 

Förutsatt att det är Internet Explorer du använder, annars gäller lite andra nedladdningar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar Java plugin.

 

Kan inte rekommendera den tyvärr, tar bra mycket längre tid att ladda när man når en sida med en java applet.

 

Dessutom är det sällsynt med applets som kräver högre version än 1.1 så då kan man lika gärna köra med MS version.

 

[inlägget ändrat 2002-06-08 17:17:44 av xYz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasSjösteen

Tack! Jag laddade ned från länken ovan och det fungerar igen! Tack alla som engagerat sig i frågan!

 

Trevlig lördagskväll!

 

Jonas

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

xYz > Skaffa dej ett liv själv i stället för att gå in på andra debattämnen och klaga på vad andra människor är intresserade av. Du är intresserad av on line-spel, det är inte jag. Jag är intresserad av språk, det är tydligen inte du, så gå inte in på det debattämnet då!

Jätteenkelt!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är intresserad av on line-spel, det är inte jag.

 

Vad pratar du om ? Online spel ? Menar du denna tråd där jag hjälpte en person som hade ett problem ?

 

Vem hjälper du med ditt gnäll om särskrivningar och citattecken ??

 

[inlägget ändrat 2002-06-08 18:48:14 av xYz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasSjösteen

Amalinea måste ha legat för länge i solen idag... *ler*

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...