Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bokastavs-storleken!!!


H.L.

Rekommendera Poster

Jag är TRÖTT på att använda förstoringsglas för att kunna läsa texten på den här typen av forum. Vad ska ni göra åt det????? Det här har pågått länge, att många websidor kör med en "stil" som gör att man inte kan förändra textstorleken från internet explorer. VARFÖR I HELVETE är det så? Vad tänker ni med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Attitydproblem eller dåligt morgonhumör?

 

Vilken upplösning kör du när du tycker texten på Eforum är liten? 1600*1200 på en 14-tummare? I nämnda upplösning på min 19-tummare går det utmärkt att läsa.

Tilläggas kan att jag inte har perfekt syn utan använder glasögon framför skärmen...

 

Sedan kan man ju ha olika åsikter om att teckenstorleken är låst men bara för det så behöver man ju inte skrika och svära...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt och hållet med dig Stefan kör 1280x1024 på en 15 tummare utan att ha problem att läsa texten.

 

Sänk upplösningen istället H.L.

 

 

//Robert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har IE och bockar i 'ignorera inställnignar för teckensnittsstorlek' under Allmämt/hjälpmedel i internet-alternativ så kan du faktist ändra storlek på texten hur mycket du vill...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He he, har jag inte tänkt på. Vad skoj det såg ut med största teckenstorleken ;-)

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texten i eforum verkar vara av ungefär samma grad som systemtypsnittet i Windows? Undrar om webbtexten påverkas om man drar upp textstorleken/dpi'n i Windows till typ 125%?

 

Kom oxå på en kommentar om att sänka upplösningen. Det tycker jag är en vidrig lösning, operativsystemet och programmen ska förstå och kunna dra nytta av en högre upplösning oberoende av textstorleken väl? :)

[inlägget ändrat 2002-06-04 13:51:31 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Undrar om webbtexten påverkas om man drar upp textstorleken/dpi'n i Windows till typ 125%?

I vissa fall ja, men inte i detta. :/

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Kanske dags att justera bildskärmens skärpa? CRT-skärmar har en tendens att bli lite suddiga med tiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jerker olofsson

Jag har inga problem som helst med det. Men ett alternativ, om du nu tycker att teckenstorleken är för liten, är att använda Opera som webläsare. Där kan du skala om enstaka hemsidor så de blir lättare att se.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det visste inte jag.

 

Oj vad nöjd jag blev med storleken. Det är nämligen så att jag har en 17-tummare men sitter ofta ca 2 meter ifrån skärmen för jag inte vill sitta i skrivbordsställning då jag har datorn i vardagsrummet. Bara så ni vet det, att alla sitter inte 10 centimeter från skärmen.

 

Nu känner jag mig ärligt nöjd.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag tror nog de flesta OS å skärmar är konstruerade enligt devisen "en armlängds avstånd till skärmen". Två meter låter brutalt mot ögonen :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...