Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Korspostning


Avicii

Rekommendera Poster

Varför händer nästan uteslutande ingenting med korspostningsanmälningar?

Senast idag anmälde jag 4 av 5 likadana trådstarter i samma minut som de dök upp?

Skulle man kunna tänka sig att någon/några av oss dagligt aktiva kunde få behörighet att ta bort korspostningar?

Jag har inte koll på hur många anmälningar jag gjort, men gissningsvis över 50. En enda gång har jag sett att anmälan gett resultat.

 

Keep on runnin`

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J. Rönnberg

Frågan är om någon har lust att sitta och göra det.

 

/Johnny

Skriv på protestlistan mot att Arne Weise ska sluta som Julvärd.

http://www.johnnyronnberg.com - Ny med ett nytt forum!

"Men who have worked together to reach the stars are not likely to descend together into the depths of war and desolation".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om någon har lust att sitta och göra det.

Ja, jag tror inte att det är något problem att hitta några bland dem (oss) som är inne här flera ggr/dag och som kan tänka sig att göra det.

 

Optimala (?) vore om några utvalda personer fick länken till korspostningsanmälda inlägg via ICQ. Alternativet vore mail men den adress som jag använder för bavakningar är min "hemadress" och den brukar jag inte kolla via jobbet. Fast det gäller ju mig...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Optimala (?) vore om några utvalda personer fick länken till korspostningsanmälda inlägg via ICQ. Alternativet vore mail"

Jag skulle kunna tänka mig det och få korspostningsanmälan som ett mail till mobilen, då den alltid är på och kan ta emot mail. Sedan finns alltid en dator redo.

 

Keep on runnin`

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här frågan är jag _m*y*c*k*e*t_ intresserad av att få IDG's kommentar till.

 

Jag har under mitt år på Eforum anmält ett antal korspostningar, kommersiella inlägg, personliga påhopp och andra regelbrott utan minsta resultat.

 

Inte en enda gång har jag sett något raderas. Vid ett par tillfällen har IDG flummat(ursäkta uttrycket) om yttrandefrihet och att ordet måste vara fritt när jag påtalat felen. Själv tror jag att det handlar om lättja och ingenting annat när de låter flagranta regelbrott ligga kvar. Eller är det tekniskt komplicerat att radera trådar och inlägg?

 

Har någon varit med om resultat på en anmälan till IDG vore det intressant att få höra om det. Hur bar ni er åt för att få dem att reagera?

 

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har någon varit med om resultat på en anmälan till IDG vore det intressant att få höra om det"

Kommer du ihåg den här tråden från i början av mars i år? Då togs en korspostning bort:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=265970

 

1 år och 1 dag sedan mitt första inlägg på Eforum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns det hela. Men påhopppet om knast stod kvar till dess att jag citerade det i Diskutera-forumet. Själva anmälan för påhoppet gick ut i det blå, vad jag förstår.

 

Min uppfattning om IDG's högtravande formuleringar om att hellre censurera för lite står f.ö kvar.

 

[tilläg: Nu är en flagrant korspostningstråd som anmäldes igår borta, och med den en poäng jag fick för ett svar ;-)

 

Vilket sammanträffande!]

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-31 10:20:53 av LarsW]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Nu är en flagrant korspostningstråd som anmäldes igår borta, och med den en poäng jag fick för ett svar ;-)"

Se där, det lönade sig med en anmälan.

Bra också om vi låter bli att svara i fler än en av korspostningstrådarna. Vilket inte var fallet igår. Där fanns svar på alla "hans" trådar, men en av de 5 är kvar.

Sorry, att du blev av med 1 poäng.

 

Keep on runnin`

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J. Rönnberg

Yttrandefrihet ska försvaras till varje pris. Men tyvärr går vi mot ett samhälle där yttrandefriheten blir mindre och mindre från en redan låg nivå.

 

/Johnny

Skriv på protestlistan mot att Arne Weise ska sluta som Julvärd.

http://www.johnnyronnberg.com - Ny med ett nytt forum!

"Men who have worked together to reach the stars are not likely to descend together into the depths of war and desolation".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla svar utom ett var påpekanden om det olämpliga i att korsposta. Menar du att det inte är bra att man går in i en korspostad tråd och nämner att den är det?

 

Själv tycker jag att korspostare på bred front, som den i går, inte förtjänar hjälp av den enkla anledningen att korspostningar höjer brus- och irritiationsnivån på Eforum.

 

Dessutom är det, i likhet med påhopp av olika slag, mot reglerna som vederbörande struntar i.

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson
Inte en enda gång har jag sett något raderas. Vid ett par tillfällen har IDG flummat(ursäkta uttrycket) om yttrandefrihet och att ordet måste vara fritt när jag påtalat felen. Själv tror jag att det handlar om lättja och ingenting annat när de låter flagranta regelbrott ligga kvar. Eller är det tekniskt komplicerat att radera trådar och inlägg?

 

Jodå, nog har det hänt saker när du har anmält inlägg för korspostning. Eftersom du är en av de flitigaste användarna av anmäl-knappen (vilket är allt annat än dåligt vill jag dock understryka) så vet jag med säkerhet att jag har tagit bort mången inlägg du har anmält. Att du inte märker att någonting händer kanske har att göra med att du helt sonika inte märker inläggen eftersom dom försvinner :-)

 

Nu under de sista veckorna har jag tagit många inlägg i klump, jag har samlat på mig ett gäng korspostningsanmälningar, och vanliga anmälningar för den delen också, och satt mig att beta av. Därför har det kanske känts som att ingenting händer.

 

Det flum du pratar om har inget annat att göra med än att vi låter det gå rätt långt innan vi tar bort inlägg enbart på grund av innehåll. Korspostningar har vid dock för avsikt att alltid ta bort, men ibland svaras det i flera korspostade trådar, och då låter jag ibland nåd gå före rätt, eftersom svaren kan vara nyttiga för andra Eforumanvändare.

 

Hoppas du nöjer dig med detta svar, och vi har med jämna mellanrum pratat om att lägga ut moderatorskap på aktiva användare (sådana som du själv).

 

Vad säger ni andra? Finns det användare som skulle kunna tänka sig att moderera forum? Ha tillåtelse att ta bort korspostningar och allmänt otrevliga inlägg? Skriv en rad till mig och säg i sådant fall

 

________________________________________

Simon Johansson

Redaktör Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... men ibland svaras det i flera korspostade trådar, och då låter jag ibland nåd gå före rätt, eftersom svaren kan vara nyttiga för andra Eforumanvändare.

 

Går det inte att flytta svarstrådarna från det ena korspostet till det andra?

 

/ Zirhaak

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara inflika att på Sweclockers forum sköts detta på ett utmärkt sätt.

Ett studiebesök kanske inte vore fel.

 

 

____________________________________________

Har din dator virus? Bota den då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Menar du att det inte är bra att man går in i en korspostad tråd och nämner att den är det?"

Ja, det är min personliga uppfattning. Det räcker att man påpekar detta i den enda tråd som jag anser man ska svara i. Men jag inser att detta inte är praktiskt hållbart, då vi är många och tänker olika.

Jag tror det blir bättre nu efter Simons idé att några av oss får behörigheten att ta bort korspostningar. Då kan dom (korspostningarna) tas bort mer effektivt.

 

PS. Egentligen är detta svar på LarsWs inlägg från 13:57:00, men jag lägger det sist i tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lägger jag ett svar på högsta nivån bara för att det blir lite väl mycket spaghetti annars.

 

Kul att se att moderatorerna berättar att de tar bort korspostade frågor. Jag har alltså inte sett det förrän i dag efter igår, och tydligen inte så många andra som läst tråden heller. Nog om detta.

 

Det står långt ner i tråden att man låter fruktbara svar stå kvar för att det kan vara till nytta för andra.

 

Om IDG tillåter regelbrott för att det kan vara till glädje för andra som läser Eforum, så kan man ju lika gärna avskaffa hela regelverket.

 

Det handlar om gränsdragning, vänner.

 

Jag tycker att reglerna för inlägg på Eforum är tydliga, logiska och inte mycket att ifrågasätta.

 

Men när moderatorerna börjar sidsteppa regelverket för att något regelbrott kan vara till nytta, då tycker jag nog att IDG är på en farlig resa.

 

Förr eller senare blir annars Eforum en sörja av likalydande vrål och krav på hjälp i olika forum som man får svar på i forum man glömt att man postat i.

 

Har Eforum regler och etik, eller är det något man tar till bara när det passar, IDG?

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
"...och vi har med jämna mellanrum pratat om att lägga ut moderatorskap på aktiva användare."

Fram till att det blir verklighet, så är LarsWs idé att skriva så här i en korspostning inte dum:

 

"Korspostning. Spill ingen energi på denna tråd.

(Se vidare Nätverket -Allmänt, om ni nu vill hjälpa en korspostare)"

Det är flera korspostningar anmälda. Vissa är inte besvarade men ändå kvar.

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

[inlägget ändrat 2002-06-14 18:54:23 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...