Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

D: försvann!


J:son

Rekommendera Poster

Nuså.. Modemet krånglade. Gick in i kontrollpanelen/modem, tog bort modemet, startade om datorn, windows hittade modemet och installerade ny mjukvara. Frid och fröjd. Men när skrivbordet blev klart så stod där att D: hade tagits bort eller hittades inte eller nått ditåt. Fanns bara en OK knapp att trycka på.. Har snackat med ett antal "experter", ingen hade en susning. HJÄLP!

ComPaq PII 350 win 98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvann d: i Windows bara?

Finns d: om du startar i dos-läge?

 

Syns d: om du startar fdisk?

 

är d: en del/en partition av samma disk som c:?

 

Hitta vart felet ligger - windows eller datorn i övrigt som bråkar. Sedan kan man alltid peta lite mer i kontrollpanelen, men en sak i taget.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D: syns på sätt och vis i fdisk. Den ligger som ext partition men är inte namngiven eller FAT konverterad. Det är en del på samma hårddisk som C:

Sparar allt på D:, foto, musik och allt som ska sparas undan en windows krash. Snacka om att bita sig i tummen.

Några förslag?

/H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute på hal is och kan inte direkt bidra med någon hjälp, men en liten felanalys.

 

Det verkar som om Windows har sabbat tabellen på hårddisken som definierar de olika partitionerna. Alternativt är det hårddisken som har gått sönder. Jag skulle gå mycket försiktigt till väga från och med nu. Undvik absolut att ändra något i fdisk eller att formatera disken.

Jag skulle leta reda på något dataräddningsprogram som får leta igenom din försvunna enhet efter dina filer.

 

har du någon annan dator tillgänglig - testa att använda disken där. Uppdatera även ditt virusprog. och kolla disken. Online virusscan kan du hitta på: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

 

Men jag säger:

 

hallå alla andra på detta forum - detta är en fråga som ni borde hjälpa till med! Det finns definitivt några andra här somhar hjälpt till med liknande problem tidigare.

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tillgång till någon annan burk, med te.x Win2000/xp, för det jag tänker på är tillgången till

win2/XP´s diskhanterare för att titta lite på disken!

 

Om du har det kör då chkdsk

 

Om du startar upp i DOS, kan du då köra scandisk på din D enhet?

 

Har du nåt recovery progg att tillgå, annars så kan du ladda ner en demo, av i mitt tycke det

bästa progget som finns, och det hittar du på http://www.finaldata.com , du kommer inte att kunna

återställa nått med det, men dock ser du om det skulle kunna gå att återställa :) testa

 

 

//Dreben

_____________________________________________

 

The orginal point and click interface was a Smith&Weston

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...