Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny programvara T68


Cougar

Rekommendera Poster

Enligt ett servicecenter i Stockholm, har nu äntligen den nya MMS programvaran anlänt. Detta skall ha skett tidigare under dagen. Personen jag pratade med sa, som de flesta redan vet, att uppgraderingen är kostnadsfri men tar ganska lång tid. Alla tidigare inställningar försvinner även... Något som det dock troligen ju kan vara värt ;). Spring, liksom jag, och uppgradera fort. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Om man ändå ska lämna in luren för rengöring (har förbannat me ludd bakom display-glaset) så kanske de kan göra en uppgradering samtidigt. *hoppas*

 

Alla inställningar försvinner..? Nummer lagrade i telefonen också?

 

Hur gör man enklast om man vill synca över telefonboken med en bärbar. Går det via IR?

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Enligt ett servicecenter i Stockholm, har nu äntligen den nya MMS programvaran anlänt"

Vilket servicecenter gäller det?

 

Keep on runnin`

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

dock var SonyEricsson ganska fula.. strax innan lunch stängdes delar av EMMA servern (som används av serviceombuden för att få tilgång till programvaror till telefonerna), däribland delen där programvarorna ligger... beräknas öppnas tidigast på onsdag... så innan dess kan man inte få telefonen uppdaterad, såvida inte man hittar något serviceombud som hann ladda ner den nya uppgraderingen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det servicecenter jag pratade med är gammla reconnect - Tele nr 08-545 411 70. De håller till på Ynglingagatan 13 samt i PUB-huset. Man har blivit besviken så många gånger tidigare, men den här gången verkar det verkligen lovande. Det tar dock 24 timmar innan man får tillbaka mobilen. Ring och kolla själv!!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hmm, där ser man, men butiken på Ynglingagatan lovade att de skulle fixa min telefon om jag lämnade in den under dagen. Måste således ha hunnit hämta uppdateringen. HOPPAS!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det tar dock 24 timmar innan man får tillbaka mobilen. Ring och kolla själv!!...beräknas öppnas tidigast på onsdag... så innan dess kan man inte få telefonen uppdaterad"

Olika bud om hur lång tid det tar och om den finns nu. Jag ringde Anovo på Kungsholmstorg och fick besked att den finns och det tar 20? minuter. Nu slänger jag mig på cykeln och rullar ner.

 

Keep on runnin`

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Alltså, vad jag har hört skall man kunna hämta programvara för att spara alla inställningar på T68 på www.christersson.org. Då skall det också vara möjligt att göra detta via ir - tror jag i alla fall. Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Cool, lycka till. Kan du inte skriva här och berätta hur du upplever uppdateringen om inte jag får min mobil fixad idag!?! Tack på förhand!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

EMTS har å andra sidan ett ganska konstigt arbetssätt... så för dom tar det nog 24tim, men för "normala" serviceombud tar det ca 20min ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, vart tycker du man skall vända sig istället? Lär ju i och för sig vara satans överjävliga köer vid det hör laget. Hur många som helst som vill uppdatera!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

rättelse på mitt tidigare inlägg... :)

servern är rejält belastad, men det går faktisk att göra uppgraderingen... :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket får mig oavkortat att misstänka att även servicecentrana är rejält överbelastade ;). Kanske skall vänta till lite senare i veckan, dessutom känner jag en kille som jobbar extra på ett SC, skall nog låta ´honom fixa det. Hur som helst skulle jag tycka det var ATTANS intressant om den som först fått uppdateringen klar kunde skriva en uttförlig redogörelse här på forumet. TACK

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

håller på att (försöka) uppgradera en T68:a nu... lovar att återkomma med mer info senare om det :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Jumlans bra prog. Nu ska jag också se om jag kan få luren uppdaterad. Borås here i come! ;)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EMTS i Malmö hade ingen aning om det.... fan..

 

Eller så ljög dem för mig för att de hade mycket att göra..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...har nu äntligen den nya MMS programvaran anlänt"

Anovo höll nästan vad de lovade. Det tog ca 25 min att få telefonen uppgraderad. Men innan dom gjorde det var man tvungen att godkänna. Därför att efter uppgraderingen går det inte att återgå till den gamla programvaran. Ett dokument att läsa med följande innehåll. Detta försvinner: Telefonbok, kalender, egna bilder, egna ringsignaler, röstmemo, synkningar, SMS, high scores i spelen, Tetris mm. Fick också en lista vad som tillkommer (har beskrivit det i en annan tråd).

Jag var den andre att uppgradera hos Anovo.

Det första intrycket av nya programvaran var att genast jag gick in i en meny så låste sig telefonen. Nej tänkte jag. Men efter några sekunder så fungerade det. Och nu är menyhanteringen och textinmatningen märkbart snabbare. Ingen eftersläpning som tidigare har jag kunnat notera.

Programvaran heter R2B025.

Den har allt som T68i har. Beskrivit här:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=293682

 

Keep on runnin`

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Grymt bra, grattis till uppgraderingen - verkligen inte en dag för sent... Till Er andra som ännu inte fixat uppgraderingen, kan jag bara varmt rekommendera www.christersson.org, som jag tidigare i denna tråd nämnde. Jag har just själv ordnat, med hjälp av det utmärkta backup programmet man kan hämta där, en kopia på inställningarna i min telefon. Allt sparat via IR på min laptop! I övrigt tack för informationen Maratonmannen!!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Er andra som ännu inte fixat uppgraderingen, kan jag bara varmt rekommendera www.christersson.org"

Tyvärr hann jag inte läsa det innan uppgraderingen. Men jag har noterat att alla personliga inställningar är oförändrade. Det som var segt var att hämta hem telefonboken (ca 500 poster)från min PC. DRS-10 är verkligen långsam. DCU-10 skulle ha suttit fint nu.

Vad gäller synkroniseringsprogramvara på:

http://wap.sonyericsson.com

så finns nu en variant för T68i att ladda hem. Det är ju en förändrad och förbättrad bildhantering, så den nya programvaran kanske behövs.

 

Tillägg: Vet inte om jag inbillar mig, men ringsignalen upplever jag som högre än tidigare.

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-27 15:33:40 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

tja...jag skulle också vilja uppdatera min lur. Jag har t68:an...Den vanliga.Men har du nått tips maratonmannen? vart ska man lämna in den för bästa och snabbaste resultat? //mvh Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick till ANOVO Signalstyrkan på Kungsholmstorg 4. Där gjorde dom det på lite drygt 20 min. Någon annan nämnde Gumperts på Valhallavägen 143.

Det finns fler ställen också. Via denna länk kan du se adresser:

 

http://www.telesupport.se

 

Klicka på Service och Sweden.

 

 

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

kan göra ett litet tillägg till diskussionen :) igår släpptes ny programvara till T68i (och då även för MMS uppgraderingen till T68m), nya versionen heter R2E006

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"igår släpptes ny programvara till T68i (och då även för MMS uppgraderingen till T68m)"

Vet du närmare bestämt vad som blivit uppgraderat, ska jag rusa ner till närmaste Service Point?

Ett problem som jag emellanåt har, är GPRS-kontakt. Men jag inbillar mig att det beror på Comviq/Tele2.

 

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vet du närmare bestämt vad som blivit uppgraderat, ska jag rusa ner till närmaste Service Point?

Ett problem som jag emellanåt har, är GPRS-kontakt. Men jag inbillar mig att det beror på Comviq/Tele2.

 

inga större förändringar... navigeringen är delvis snabbare, något snabbare vid skrivandet av sms, snabbare i MMS hanteringen... i övrigt inga stora nyheter... troligen mest småjusteringar/buggfixar... har även kommit en ny räknare i servicemenyn (>*<<*<*) om man kikar under Service tests kan man numera se en räknare på total samtalstid (som inte kan nollställas)

 

finns en del mer info på http://www.esato.com/board/viewtopic.php?mode=viewtopic&topic=6867&forum=2

 

[inlägget ändrat 2002-06-14 10:47:00 av Cytech]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...